One Time Chapter 8!

Efter en lång bussresa kom vi äntligen fram. Jag tittade ut genom bussfönstret och såg att Jack stod brevid den smala björken. Jag tog min väska och gick ut, jag kastade mig om hans hals. Han kramade mig hårt och kysste mig i pannan. "Haha, hej!" Skrattade han och flyttade sig ett steg bakåt. "Saknat mig?" Jag lyfte på ögonbrynet och log busigt. "Har du ens varit borta?" skojade han och lyfte upp min resväska. Jag slog honom på armen och vi började gå mot hans Porche.
Nikkis perspektiv: Veckan hade rullat på som vanligt men ändå inte. Folk hade frågat mig om Christopher, och Lola om hur det var att bli OLLG. Jack och jag hade setts varje dag och jag pratade regelbundet med Chris. Just nu var det fredag och jag gick hand i hand med Jack genom den stora och nymålade korridoren i skolan för att komma till min lektion. När vi kom fram så kysste han mig mjukt som om att han väntade på att jag skulle dra honom närmare, och det gjorde jag innan jag märkte att folk började busvissla, då var det läge att avsluta kyssen. Jag backade och log lite generat, en hårslinga föll ner i ansiktet som jag genast flyttade till sidan igen. Jacks ögon lyste hungrigt efter mer men han visste att han fick vänta till en annan gång. Min mobil började ringa och efter som det var runt tio minuter kvar tills lektionen började så fiskade jag upp den ur fickan och svarade. "Hej Nikki! Stör jag?" hörde jag Chris fråga från andra sidan luren. "Hej Christopher, nej du stör inte vad händer?" frågade jag och tittade ursäktande på Jack innan jag släppte hans hand och började gå ifrån lite då några tjejer hade hört vem jag pratade med och nu började smyga mot mig. Jag slängde en bitch blick mot dom och tjejerna stannade. "Om du kan så kan jag komma till dig nu i helgen, alltså imorgon till på söndag om jag får?" frågade han och jag kände hur hela jag log då jag hade saknat honom, även om vi inte hade känt varandra så länge så var han verkligen kul att hänga med. "Men gud vad kul det är klart att du kan komma" jag tittade lite snabbt på klockan, bara sju minuter kvar. "Vilken tid kommer du?" frågade jag "Runt ett tror jag och om det går bra kanske Justin kommer på söndag" sa han och skrattade lite. "Vänta vänta vänta Justin som i Justin Bieber ska han komma hit och va i mitt hus?" åh Alice skulle aldrig tro på mig när jag berättade det här. Jag vände på mig och såg tjejgänget så och stirra på mig med stora ögon. "Ja eller han kommer isånafall på morgonen och så åker vi på kvällen" "Visst du kan komma och det är klart Justin kan komma om han vill, men du min lektion börjar nu men vi ses imorgon då?" sa jag innan jag sa ett hej då och la på. Jag gick över till Jack där jag slängde mig om hans hals, han tittade ner på mig och skrattade. "Varför blev du så glad helt plötsligt?" frågade han och pussade mig lätt på näsan. "Jo Chris kommer komma och hälsa på imorgon och sova över här sen på söndag kanske Justin kommer också inte för att det är det viktiga men jag kommer få träffa Christopher" skrattade jag fram jag kysste honom men slutade då han inte kysste mig tillbaka. Jag backade och tittade förvirrat på honom. "Vad är det med dig helt plötsligt?" frågade jag och gjorde en förvirrad min. "Ska Chris sova hos dig, i ditt hus?" frågade han stelt, blicken blev tom och iskall. "Ja eller i vårat gästrum, varför är du inte glad du och Christopher kommer bli jätte bra vänner!" försökte jag. varför bettede han sig såhär? "Jag är bara inte bekväm att en annan kille ska sova i ditt hus du är ju min och då..." "Är jag din? du vet jag är inte en ägodel!" sa jag surt och blängde på honom. "Nej det är klart du inte är men jag vet hur du har varit med andra killar och jag vill inte att du ska ligga med honom då du är min flickvän. jag menar om du har legat med åtta killar innan mig och jag blev den nionde så lätt som jag blev skulle säkert Chris kunna bli den tionde" jag bara stod stilla, haka åkte ner till golvet. Jag kunde inte fatta att Jack precis hade sagt det där. jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken och hur en slank ur mitt öga, jag torkade snabbt bort den. "Tror du att jag skulle va otrogen mot dig och vad hände med att vi inte skulle döma varandra?" väste jag tyst jag då det fanns elever runt oss men det var knäpp tyst då alla lyssnade på vad vi sa. "Förlåt Nicole jag..." jag tog upp en hand för att tysta honom innan jag började prata. "Nej förlåt mig för att jag ville att min vän och min pojkvän skulle träffas!" nästan skrek jag ut. "Du är en jävel vet du det" fräste jag innan jag vände mig om och började gå, tårarna forsade ur mina ögon. Jag låste upp mitt skåp och slängde in mina böcker innan jag gick ut med allas blickar på mig. Jag satte mig på en träbänk bänk som var placerad utanför skolan och tog upp min mobil ur byxfickan. Till Alice: kan du komma ut? Jag sitter vid våran bänk
 
 
chris perspektiv :
min mobil började ringa och jag plockade upp den igen från min ficka. Det va Nikki som ringde och jag svarade med ett leende på läpparna .
"hej Nikki " sa jag glatt men mitt leende försvann när hon snyftade. "Vad har hänt Nicole?"
"Jack..." viskade hon. Jag kom ihåg att det var namnet på hennes pojkvän och jag undrade vad han hade gjort. "Han praktiskt taget kallade mig slampa in för hela skolan..." sa hon och började snyfta igen. Jag kände hur det gick en ilande känsla som bubblade inom mig, jag blev så arg. Bara tanken på att Jack kunde såra en sådan fin människa är obefintlig. "Nikki lyssna på mig du är inte en slampa på något sätt och att han ens kan säga något visar bara en han är en pussy" sa jag argt. Justin tittade på mig och jag gav en blick som sa jag berättar sen. Jag schasade iväg honom då han borde värma upp rösten för han har konsert ikväll. "Förlåt Chris, jag borde inte ha ringt..." jag hann inte säga att hon fick ringa när hon ville då hon redan hade lagt på. När Jag kom till Orlando imorgon skulle jag hitta den här Jack och jag har ett och annat jag vill säga till honom.

Kommentarer
Postat av: Julia

Spännande! :D

Svar: haha, tack! Det blir mer spännande senare i novellen så keep on reading! :)xx fia & cornelia :)
Cornelia och Sofia

2013-05-06 @ 22:57:15 / URL: http://justinstoory.blogg.se
Postat av: Lol

Nice :)

Svar: Tack! Det kommer hända mer sen, det är bara lite halvsegt nu i början :)xx Cornelia & Fia
Cornelia och Sofia

2013-05-07 @ 16:59:42
Postat av: jonna

när kommer nästa kapitel?:)

Svar: imorgon eller på torsdag :) xx fia & cornelia
Cornelia och Sofia

2013-05-07 @ 18:27:36 / URL: http://jonnapetterssonn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback