One Time Chapter 3!

 
"Så jag är klar." sa jag och tog bilnycklarna. Idag fick det bli mina svarta supras och en skinjacka innan jag gick ut. Jag och Martin snackade om lite allt möjligt innan vi kom fram till planen där han skulle spela.
 
"Hej då hämtar du mig också?" sa han och tittade med puppy eyes på mig.
 
"Nej."
 
"Snälla" åhh nu kom den plutande läppen.
 
"Okej bara för att jag är världens bästa syster!" 
 
"Tack" sa han och pussade mig på kinden.
 
"Usch Martin, sluta" sa jag och skrattade vilket bara gjorde att jag fick fyra till pussar på kinden.
 
"Men vad är du sju eller?" sa jag och skrattade.
 
"Kanske" sa han och hoppade ut ur bilen.
 
Martin var som min bästa vän även om det låter fett töntigt och jag vet ju att jag har Alice men hon och Martin var dom enda som vet precis allt om mig och jag skulle i slutet göra allt för dom men inte för att jag ska gå och bli helt känslosam nu men... Mer än så hann jag inte innan min mobil ringde jag tog upp den och tittade på skärmen och såg att det va Alice.
 
"Hallå?" sa jag.
 
"Kom över vi måste prata!"
 
Vad handlade det här om nu då?
 
 
 
 
Alice Perspektiv:
Vart är hon? Jag smsade henne för 20 minuter sen, och för att vara ärlig så ligger inte fotbollsplanerna så långt bort.

Ca 5 minuter senare hörde jag dörren öppnas och jag visste med det samma att det var Nikki, jag slog en blick på klockan. Tjugo över fyra, tja tur att det var sommar så det är ljust ett tag till.
 
''Hej'' Nikki satte sig mittemot mig  rottingsoffan som vi har ute på terassen, hennes blonda hår var uppsatt i en såkallad messy bun och hon var klädd i en tshirt och ett par stuprörsjeans
 
''Nicole Stark, vart har du varit?'' Jag blängde på henne och tog ett bloss från min cigarett. Ja, jag är ju inte direkt en bad girl men i vissa situationer är det svårt att låta bli. Ända sen mina föräldrar skilde sig så har det lugnat mig att ta en cigarett då och då. Aja, det är en helt annan historia.
 
''Sluta tjata, jag är här nu' Svarade hon spydigt men la sedan på ett leende.
 
''Okay. Men gissa vem som bjöd ut mig!!!'' Jag fimpade cigaretten och log, jag kände fjärilarna i magen.
Hon blev genast mer intresserad av samtalet och satte sig ordentligt.
 
''Vem?'' Ögonen glittrade busigt.
 
''Caspar'' Jag hörde mig själv skratta ivrigt.
 
''OMG, ALice, han är ju skitsnygg!'' Nikki sken upp och kramade om mig.
 
'' Ja, vi ska gå till hamnen och typ äta lunch sen ska han lära mig att surfa!" sa jag med tindrande ögon då Caspar var en av dom bästa på att surfa i florida.
 
Nikki började gapskratta och när hon hade lugnat ner sig och tårkat bort tårarna så frågade hon. " Vänta vänta vännta vänta ska du surfa?!" 
 
"Nicole jag kan surfa om jag vill!" sa jag och blängde lekfullt på henne.
 
"Usch inte Nicole du vet att jag inte tycker om att bli kallad det!" sa hon och började skratta igen.
 
Jag muttrade et jaja innan jag gick bort till stereon och satte på as long as you love me. Direkt började jag hoppa runt och skrika med i texten. Nikki gick iväg och hämtade något köket och jag fortsatte dansa som en galning. Plötsligt tog musiken slut och jag såg att Nikki hade dragit ut sladden för just nu låg den i hennes hand.
 
"Inte snällt!" ropade jag.
 
"Men du ska se honom om mindre än en vecka kan vi inte se en film eller nåt?" sa hon med bedjande ögon.
 
Jag nickade och vi gick tillbaka till soffan där hon slängde sig bland kuddarna innan vi satte på The hobbit.
 
Nikkis perspektiv:
 

Efter filmen bokade vi bussbiljett sen var det dags för mig att hämta Martin igen så jag sa hej då sen gick jag ut till bilen. När jag kom ut på vägen satte jag på radion och så klart skulle boyfriend med Justin spelas. Jag rullade på ögonen innan jag faktiskt började sjunga med tro det eller ej men hans låtar är inte direkt dåliga bara att jag inte är galen i dom eller honom. Efter några minuter såg jag Martin stå och vänta med sin fotbollsväska i handen medan han vinkade med den andra handen.  Jag stannade bilen och han hoppade in sen bar det av mot huset.
 
Nästa dag: 
 
Buzzz.... buzzz..... buzzz....  
 
Jag öppnade ögonen långsamt och blev bländad av solen som lyste rakt in i mina nyvakna ögon.
 
Buzzz.....buzzz... 
 
Jag tog min mobil och såg att det var någon som ringde jag såg också att klockan bara var 11.17 så jag tänkte slänga tillbaka den när jag såg att det var Jack som ringde jag tröck på den gröna telefonen och tog mobilen mot örat.
 
"Hallå" sa jag i en hes morgon röst.
 
"Hej sov du? sa han med en skyldig röst.
 
"Nja...jo men nu är jag vaken så vad händer? frågade jag och la mitt huvud på kudden igen och stängde ögonen
 
"Jo jag tänkte om du ville typ gå på stan med mig idag eller något... eller du kanske har andra planer?" Jack lät nervös, skolans snyggaste kille var nervös på grund av mig.
 
"Jo visst..eller nej asså jag har inga planer och jag vill gärna ses men kan du ge mig två timmar så ses vi sen?" sa jag och reste mig långsamt ur sängn. Jag gick in i badrummet och drog på duschen så vattnet skulle hinna bli varmt.
 
"Okej då hämtar jag upp dig om två timmar... vänta ska du duscha nu ett är det bara dålig täckning?" 
 

"Ömh jag ska duscha nu så jag måste ändå lägga på nu så vi ses sen." sa jag och skulle precis lägga på när jag hörde Jack's basröst i luren.
 
"Kanske borde komma nu så kan vi duscha tillsammans..." Jag tog tillbaka mobilen till mitt öra och log.
 
"Du jag hörde det där men vi ses om två timmar." klick så la jag på och tog av mig min pyjamas och steg in i duschen.
 
Efter duschen tog jag hallondoftande bodybutter inte för att jag hade tänkt att ha sex med Jack igen men man vet ju inte. Han verkar ju tycka om mig, inte för att det där med kärlek någonsin har stoppat mig från att ha sex med någon. Det var inte så att alla såg mig som tjejen som låg runt med alla killar på skolan men ville jag ligga med en kille så blev det oftast så.
 
Jag la på en enkel sminkning lite puder,mascara, kajal och så fyllde jag i mina ögonbryn. Sen gick jag till min walk in closet och tog ut ett svart linne ett par shorts och en röd snapback till min outfit.
Efter det så fixade jag mitt blonda nytvättade hår, inte för att jag fixade det så mycket, jag bara fönade det och kammade det lite innan jag sprejade i lite olika hårsprayer så det såg lite ruffsigt ut.
När det var klart så var det bara tjugo minuter tills Jack skulle komma i sin vita Porche Panamera som han hade fått av sin rika pappa i artonårspresent.
Jag satte mig och tittade på TV  men det var inget bra så jag bestämmde mig för att måla naglarna sålänge. Tjugo minuter över ett ringde det på dörren och där stod ingen mindre än Jack med ett leende på läpparna.
Idag hade han ett grått linne och ett par snygga mörkgråa shorts. Innan jag ens hann säga hej tog han ett steg framåt och kysste mig lätt på munnen, jag drog honom intill mig och gjorde kyssen djupare. Han luktade parfym och minttuggummi. När jag kände att luften började ta slut backade jag och log.
 
"Hej på dig också!" sa jag lite andfått.
 
"Hej" sa Jack och drog handen genom sin mörka kortklippta hår, han log och blinkade med ena ögat mot mig.
 
"Ska man inte vänta med att kyssa tjejen tills slutet av en dejt?" skrattade jag.
 
"Jo men dina läppar såg ju för goda ut för att vänta" skrattade han "Ska vi gå?" fortsatte han. 
 
Jag drog på mig mina skor och tog med min väska,sen gick vi till hans bil. Som jag trodde stod den vita Porchen på min asfalterade uppfart. Jack vred om nyckeln och startade bilen. Han tryckte på touchskärmen och musiken hördes genom högtalarna. ''Say you're just a friend'' med Austin Mahone spelades och Jack började sjunga med högt och falskt.
Jag kunde inte hålla mig för skratt även om det va gulligt så lät det inte riktigt klokt, Jack bara log stort och fortsatte att sjunga hela vägen tills vi var framme vid parkeringsplatsen.
Min mage värkte efter allt skrattande.
Vi gick till ett litet centralt café som kallas The smoosh, jag tog en jordgubbscupcake med strössel på och en chailatte och Jack beställde en kladdkaka och en islatte. Han gav den blonda kassörskan 20 dollar och vi gick och satte oss vid ett runt glasbord som stod brevid de stora fönstren, vi kunde se allt folk som gick och strosade ute på torget.
Jag brukade inte göra såhär, alltså först ligga med en kille sen bli bjuden på en dejt av samma kille.
Oftast brukar dom få det dom vill ha sen brukar vi inte snacka så mycket mer.
 
"Jaha jag antar att jag inte är som alla killar då" hörde jag Jack säga, han log och tog en klunk av sin islatte.
 
 
Åh nej sa jag precis det där högt?!
 
"Emh hehe nä men..." jag visste inte vad jag skulle säga men Jack ställde ner koppen och fortsatte ändå prata som om han inte ens hade hört mig. 
 
"Nikki jag bryr mig inte om ifall du har legat med många killar eller inte jag tycker du är sexig och rolig och inget av det andra spelar någon roll" han slutade prata och tog ett andetag "Jag har ju legat med en del tjejer och jag hoppas att du inte dömmer mig och att vi kan bara ha kul tillsammans." fortsatte han och flätade ihop sin och min hand innan han försiktigt strök med fingertopparna på min arm.
 
"Nej det är klart att jag inte gör" svarade jag och kände hur fjärilarna körde race i min mage.
Vi satt länge på cafét, klockan hann nog nästan bli kvart i fem innan vi reste oss och strövade runt på stan i typ 20 minuter, jag hittade till och med ett linne som jag tyckte om. Vi gick tillbaka pratandes till parkeringen där bilen stod. Så fort vi satte oss i bilen så började det dugga, Jack satte på lite lugn musik och körde bilen i tystnad, regnet smattrade mot rutan, det var en mysig känsla att bara kunna stta där och inte behöva säg nånting utan bara kunna vara tyst.
När vi kom fram till mitt hus så följde Jack mig till dörren och precis innan jag skulle öppna dörren vände jag mig om och kysste honom. Jag drog mina fingrar genom hans hår och hans händer höll om min rumpa. Våra tungor brottades i en härlig kyss. Efter ett litet tag avslutade jag kyssen och log.
Han tog ett steg närmare och jag såg att han var hungrig på mer men jag satte handen mot hans bröst och sa:

 "Vi ses''. Jag log och såg hans besvikna min.
Jack putade med underläppen och jag skrattade.
 
"Vill du ses någon mer dag?" frågade han lite blygt gud och log.

vad han var gullig!! tänkte jag tyst för mig själv.
 
"Jo jag kan inte mer den här veckan men nästa vecka?"
 
"Ja juste Justin Bieber konserten va? När är den?" Frågade han.
 
"Om tre dagar" svarade jag. "Men vi ses" sa jag innan jag gick in och stängde dörren.
 

Hej hej Cornelia här hoppas ni gillar kapitel 3 det händer inte sp mycket än men det kommer vänta bara :) 
 
xoxo fia & cornelia
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback