One Time Chapter 28!

"Jag ligger här i min säng" sa han med en sexig röst "utan tröja" fortsatte han och skrattade lite.

"Oh Justin" fnös jag och fnissade. 

Vi fortsatte prata hela kvällen och jag tittade inte så mycket på filmen eftersom att Justin hade något nytt att prata om hela tiden.

"Jag måste lägga på nu, vi hörs" sa jag när jag hörde att dörren öppnades och jag antog att det var mamma och pappa.

"Vänta, kan jag ringa dig i morgon?" frågade han oskyldigt och lite blygt, inte trodde jag att Justin Bieber någonsin var blyg.

"Visst, men hejdå"

"Hejdå, shawty. Sweet dreams" sa han innnan vi lade på och jag drog bort filten för att se vem det var som kom.

Till min förvåning var det inte mina föräldrar som stod där.
 

 
Nikkis Perspektiv:


"Jack, vad gör du här?" frågade jag med förvånad min till Jack som stod genomblöt och med dörren vidöppen, han klev in och ställde sig precis framför mig och hans blick var svart av ilska.

"Det ska du förklara för mig, vad fan är det här?" skrek han med en arg röst och lyfte sin mobil mot mitt ansikte. Det var bilderna på mig och Justin.

Jag ryggade tillbaks när jag hörde ilskan i hans röst, lukten från hans vidöppna mun sa mig att han hade druckigt alkohol.

"Det är inte som det ser ut" försökte jag och kände tårarna bränna innanför ögonlocken.

"Jag vet vad det betyder" frästa han "Du har visst varit otrogen" några spottdroppar flög ut mellan tänderna och det blöta ansiktet var rött av ilska. 

"Jack, jag... jag skulle aldrig vara otrogen" sa jag med en tyst röst och något blixtrade till i hans ögon innan det fasansfulla hände.

Hans blöta hand kom svingandes mot mitt ansikte och träffade mig under ögat. 
Genast böjde jag mig ner med ena handen under ögat och tårarna forsande ner för kinderna, jag trodde aldrig att han skulle slå mig.

"Nu vet du, om du någonsin gör sådär igen så... så ska du betala för det" sa han ilsket och hytte med näven innan han gick ut i ösregnet igen och med en smäll från ytterdörren så var han borta.

Med tårarna fortfarande rinnandes längs mina kinder började jag gå mot badrummet för att se hur slaget träffade. mitt högra ögonlock började svullna lite men jag såg inte så bra då ögonen var trött och jag ville bara gå och lägga mig.

Jag sov knappt någonting den natten, tankarna virvlade runt i mitt huvud och smärtan från ögat gjorde det ju inte bättre precis. Rent reflexmässigt tog jag upp min telefon som vilade bredvid min huvudkudde, jag började skriva ett sms.

Till Justin: Sover du? 

Några minuter senare kom ett svar.

Från Justin:  Nej, jag har precis duschat...;)

Jag fnissade lite åt hur egenkär han kan vara, men visste ju att han skojade.

Till Justin:  Haha. Vi hörs i morgon :)

Från Justin: Det gör vi, sleep tight, shawty 

Jag kunde inte somna förrens jag visste att mamma och pappa kom hem, vilket var för ungefär 5 minter sen. Nu kände jag mig trygg. Men i mina drömmar fanns bara Jack och det var inte en bra dröm. Den handlade om att Justin kom och överraskade mig men då var Jack där och slog ner Justin. Jag skrek åt honom att sluta men det gjorde han inte...


 
-Nästa dag-
 
Sekunden jag steg ut ur mitt hus kom blixterna. Fullt med kameror trycktes upp i mitt ansikte, jag försökte så gott jag kunde att gå till min bil. Jag hade stått i säkert 40 minuter och sminkat över det stora blåa märket i mitt ansikte och jag hoppades verkligen att paparazzisarna inte kunde se det! 
 
Väl i skolan var det inte mycket bättre dom flesta tjejerna stirrade argt på mig och viskade bakom min rygg. Men det var först när någon i en liten grupp med tjejer gjorde en fake hosta samtidigt som dom skrek hora som jag stannade upp och vände mig om.
 
"Ursäkta kan du upprepa dig" sa jag hotfullt mot tjejen som hade sagt det.
 
"Jag sa att du är en hora" sa hon och flinade elakt.
 
"Vill du förklara varför jag är det?" 
 
"Du slängde dig säkert till Justin även om du har Jack och förstår du vad du har gjort mot Selena?" hon skrattade ett elakt skratt och fick några utav hennes vänner att skratta med henne.
 
"En fråga bara...vad heter du nu igen?" frågade jag divigt även om jag inte kände mig det minsta divig, jag vill bara gå och lägga mig i min säng och sova!
 
"Lana Pepper" sa hon, en litet osäkerhet visades i hennes ögon men hon döljde den snabbt med hennes vanliga bitchighet.
 
"Okej Lana Pepper, tycker du om Justin, asså är du ett fan?" 
 
"Dah Justin är mitt liv!" hennes röst droppade av bitchighet och jag log ett sockersött fake leende.
 
"Du inser att jag är Justins vän och tänk bara om jag skulle säga något i still med Lana Pepper kallade mig hora" jag tog en liten dramatisk paus. "Så skulle jag enkelt få honom att hata dig, men om du hade varit min vän så skulle jag istället presenterat er för varandra och ni skulle kunna bli vänner men jag antar att du inte vill hänga runt med horor...även om du är en själv" ett elakt flin låg på mina läppar och jag såg Lanas mun formas till ett perfekt O innan jag vände mig om och gick lugnt iväg.

-

Efter ''bråket'' med Lana så var det ingen som snackade skit om mig utan alla desperata tjejer kom fram till mig och försökte vara så snälla som möjligt för att jag skulle berätta deras namn till Justin, vilket jag bara tyckte var patetiskt då jag redan visste vilka mina riktiga vänner egentligen var. 
Jag gick ensam i korridoren mot min mattelektion då Alice hade varit sjuk i snart över en vecka, smset som jag fick i morse berättade att hon låg hemma med maginfluensa. 

"Hej!" Lola kom gående i rask fart mot mig i korridoren med ett leende fastklistrat på läpparna, hennes lockade hår studsade mot hennes rygg. 

"Hej" svarade jag och la ner min mobil i jeansfickan igen. 

"Matte, huh?" sa hon och körde in sin arm genom min så vi gick armkrok, hon fipplade upp sin halvtrasiga mattebok ur sin Louis Vuitton väska och vi fortsatte prata enda tills vi kom fram till sal 38 där mattelektionerna hölls.

"Ey, tjejer. Mattelektionenär inställd" sa en kille som satt på en bänk utanför salen, han hade en stor svart mössa på sig och en grå hoodie uppzippad till halsen. Han pekade på dörren där den lilla lappen satt.

"YAY" halvskrek Lola med ett glädjetjut och slängde genast ner boken i sin väska igen.

"Så... Starbucks?" frågade hon och höjde på ögonbrynet och innan jag hann svara drog hon med ut från skolbyggnaden och bort mot min vita volvo som stod placerad precis mellan två stora bilar.

Vi körde iväg och såklart började radiopratarna prata om mig och Justin. Lola såg lite ursäktande på mig innan hon uppslukades av skvallret. Dom hade inte slutat prata när vi skulle parkera och precis när jag skulle stänga av radion sa dom något som gav mig en ide.


"Om ni har något att säga om den här Justin skandalen så ring in till oss"  dom sa ett nummer och jag tog fort upp min mobil. Lola tittade på mig med stora ögon och började öppna munnen men jag tystade henne.
 
"Vi har en på tråden, så vad är ditt namn och vad tycker du om det om triangeldramat mellan Justin,Nicole och Selena?
 

"Jo jag tycker ni är fucking dumma i huvudet!" fräste jag, hela bilfärden hade jag lyssnat på hur dom hade fått mig att låta billig.
 
"Jaha och ditt namn är?" sa mansrösten som både hördes på radion och i min mobil.
 
"Nicole Stark" det blev en liten paus och det sprakade lite i mobilen.
 
"Hör och häpna lyssnare det är Nicole Stark vi har här på radion!"
 

"Ja och jag vill bara säga att det inte är något mellan mig och Justin eller Chris för den delen så låt mig bara vara ifred och få vara med mina vänner!" 
 
Jag stängde av mobilsamtalet men hörde fortfarande vad dom sa på radion.
 
"Ja ni hörde det först här men frågan är ska vi tro på det eller inte?"
 
 
 


Hej! Förlåt för att det här blev kort men det måste typ sluta på det sättet som det slutade på nu... lite hängande ;) 
 
Kommentera och keep on believe!!!
 
xoxo
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: :)

Jättebra novell! Men Gud att Jack gjorde så , kommer justin och chris att få veta nåt? Det är så spännande! :D

Svar: Tack så mycket! Haha du får väl fortsätta läsa ;)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-26 @ 23:10:45
Postat av: Klara

Så jäkla bra!

Svar: Tack så mycket! :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-27 @ 12:32:46
Postat av: Sara

Såå spännande! När kommer 29 ut?:)

Svar: förlåt förlåt för den dåliga uppdateringen! Men det kommer nu ikväll :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-28 @ 23:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback