One Time Chapter 26!

När de hade lämnat hotellrummet låste jag dörren och gick och hämtade min vita laptop och satte mig i Justins säng för att det var så stökigt på mitt rum och jag ville inte få skäll av mamma och pappa över Skype.
Den mjuka sängen skumpade till lite när jag slog mig ner, jag drog upp duntäcket över brösten och drog upp laptopen i knät. 

"Hi Hunny!" vinkade mamma i skärmen innan hon ropade till Martin och pappa att jag hade svarat. Vi pratade ett tag och jag berättade vad vi hade gjort under dagen och om festen, inte det om Jack men om överraskningen och så, efter kanske tre timmar la ja på och kollade facebook lite innan jag hörde något vibrerande buzz ljud från badrummet. 
Långsamt reste jag mig upp och gick in i det lilla vitkaklade badrummet, Justin's mobil låg och vibrerade och samtalet blev till ett missat samtal.
Han måste ha glömt den när han skulle byta kläder, jag visste ju att han var väldigt nogrann med sitt hår så jag antog att han hade gått in i badrummet och glömt sin käraste ägodel.

Jag menade ju inte att kika på skärmen men det var fyra meddelanden och två missade samtal från, 
Selena.





Selenas Perspektiv: 


Jag kunde inte fatta hur han inte kunde svara på mina sms och samtal, jag menar här är jag, hans flickvän som både är snäll och söt och såmsvarar han inte? Och vad kan möjligtvis vara viktigare än våran kärlek?

Jag tog en tugga av min sockrade munk och en klunk av mitt islatte, jag satt och nickade åt vad Josh sa men jag hade inte lyssnat på ett enda ord vad han hade sagt och nu är det ju försent att säga typ; ursäkte jag har inte lyssnat kan du berätta om de senaste 20 minutrarna? 
Nej nu fick det vara såhär och jag hoppas att han inte ställer några följdfrågor. 

"Selena, vad tycker du?" 

Damn it. 


"Jo men det låter.... bra" försökte jag och log. Hans ansikte formades till en förvånad min.

"Så du menar... att du och jag kan åka till Karibien på sommarlovet osm är om tre veckor?" han log stort och jag tänkte efter vad han precis hade sagt.

"Bara vi?" frågade jag och slickade av det sista sockret på mina fingertoppar.

"Nej, jag sa ju det nyss. Det blir du, jag, Vanessa, Ashley T, och Mila" fortsatte han och stoppade sitt sugrör i munnen innan den svarta vätskan som var Pepsi åkte upp till hans pratglada mun.

"Jaså... fyra tjejer och så du?" fnissade jag. 

"Men det kommer några killar dit men jag åker med er dit om det är okej." flinade han och jag kunde se att han var nöjd med sitt val.

"Jaja, det kommer bli grymt" svarade jag och tog upp mobilen igen.

Varför i hela friden svarar han inte?!


Justins Perspektiv: 


Precis när vi hade satt oss i bilen kände jag att mobilen inte låg i min bakficka, fan jag måste ha glömt den på hotellrummet. Men det var försent nu. Jag var ändå nästan framme. Jag vände mig om och tittade på Chris som satt med mobil men när han hörde min röst lyfte han blicken från mobilen och tittade upp på mig.
 
"Chris...emh...kan du ta det lite lugnt med knarket idag" frågade jag lite tvekande, jag tyckte inte om det här med drogerna kanske att han får ta det någon gång ibland på någon fest då och då men inte varje gång, då kommer han bara förstöra hans liv.  
Några timmar senare av festande och drickande såg jag hur Chris försökte tränga sig fram till mig.

"Justin" halvskrek han genom folkmassan innan han kom fram till mig och tog tag i min arm.
"Vad?" sa jag lite sluddrande och fäste blicken på en svettdroppe som rann ner längs hans tinning.

"Selena, hon ringer mig nu" sa han och lyfte upp sin mobil framför mitt ansikte. 

Jag var inte så full än med tanke på att jag mest hade dansat och suttit i en soffa och snackat typ hela kvällen, genast kände jag paniken i magen men samlade mig och tog tag i luren och försökte kila ut genom bakdörren. 

"Hej älskling" sa jag med kärleksfull röst, jag sparkade till några stenar som låg på den upplysta asfalten. 

"Hey, hunny. Varför har du inte svarat på din mobil?" frågade hon med orolig röst. 

"Jag glömde den på hotellet innan jag åkte till" jag tvekade "festen" sa jag efter två sekunders betänke tid.

"Jaha, jag var orolig för dig älskling" sa hon och lät väldigt kärleksfull. 

"Miss u, boo" sa jag och log för mig själv.

"Saknar dig med, men du.. jag måste berätta för dig att jag ska till Karibien med Josh om tre veckor men jag tycker att det är rättvist eftersom att du är på resa med Nikki och Chris nu" sa hon i ett enda andetag.

"Jaha... men det är okej" svarade jag och batteriet blippade till som en notis att det bara var 20 % tills den dog innan jag sa hejdå och vi la på.

Vad fan, hon kan ju inte åka till karibien med Josh, alltså jag och Niikki har ju inte visat oss för badkläder eller något men Josh kommer säkert dra ut henne till stranden. 

De hemskaste tankarna kom upp i mitt huvud av att Josh låg och hånglade med Selena på stranden.

Sluta Justin, hon älskar dig och skulle aldrig vara otrogen
tänkte jag innan jag gick in till festen igen. 

"Hey Justin!" ropade en kille i vit V ringad tshirt och ett par ljusblå rispade jeans. 
"Ja?" svarade jag och satte mig i soffan bland de andra ungdomarna.
"Smaka" sa han och räckte fram en liten glödande rulle, jag tog emot den och tog en stor klunk av min vodka innan jag drog ett bloss.

"Är du okej, bro?" frågade Chris och dunkade mig i ryggen när jag hostade som en hyena. 
Han skrattade och tog ett bloss själv, rök i form av ringar slapp ur hans vana mun.

"Yep, I'm alright" svarade jag och tog ett bloss till.

hm, det här var inte så illa ju. 

Såklart visste jag ju att det var fel men känslan jag fick efter några bloss var obeskrivlig, jag kände mig lättat och fri, som att inget kunde stoppa mig.

Nikkis Perspektiv: 

Jag vaknade av små skratt som hörde ute i hallen, jag torkade bort lite dregel som låg i min mungipa innan jag förstod att det var Justin och Chris som kom hem. Jag kastade en trött blick på klockan som visade att den var knappt fem på morgonen. Sömnigt gäspade jag och vände mig om och somnade om när jag hörde tassande steg bakom mig.

"Hej, didn't meant to wake you up lil lady" sa Chris som stod i dörröppningen och log med Justin fnissade vid hans sida med en ketchup flaska i ena handen och ett kex i den andra, han hällde på lite ketchup på kexet och stoppade det i munnen. 
Jag satte mig upp och äcklades av synen.
"Det är lugnt, är ni höga eller?" sa jag på skoj men insåg allvaret när båda fnittrade hysteriskt som små skolflickor och jag kände lukten av alkohol och en stark stank som jag anade var marijuana. 
"Justin, det trodde jag inte om dig!" sa jag chockat och han slickade på ketchuptuben innan jag tog den ifrån honom och slängde den i soptunnan som stod ute i köket. 
"Hey! vad gör du?" sa han besviket men lugnade sig när jag la en lugnande hand på hans axel. 

Han log innan has händer slöt sig om min midja i en varm kram, jag blev lite chockad men kramade honom tillbaka innan Chris röst lät bakom oss.

"Hey guys, get a room!" skrattade han och tog av sig sin röda t-shirt så han bara gick runt i sitt mörka sexpack.

"Haha, du sov ju redan i mitt rum så du kan ju hänga med in om du vill" viskade Justin i mitt höra och hans varma andedräkt andades mot min nakna hals. "Det har jag iallafall inget imot" han blinkade med ena ögat och  fnissade lite.

"Justin lägg av" flinade jag och tryckte bort honom in jag gick in i mitt egna rum och la mig i sängen.

Jag var lite besviken att Justin och Chris hade kommit hem höga när jag skulle åka hem om mindre än 12 timmar. 

-

"Godmorgon shawty" sa Justin med en mjuk röst, jag blev ärligt talat chockad när jag såg honom bära en vit bricka med apelsinjuice och en baugett på. Chris kom intassandes bakom honom och hoppade upp bredvid mig i den stora dubbelsängen innan han gav mig en kram och jag kramade tillbaks.

"Justin" sa jag med en glatt förvånad röst innan jage satte mig upp i sängen, han satte sig bredvid mig på sängkanten.
"Jo, jag och Chris skulle lagat frukost till dig för att vi var såna skitstövlar igår och lämnade dig ensam så länge" sa han och jag kunde se i hans blick att han skämdes lite.

"Det är lugnt, jag sa ju åt er att gå ut och ha kul" flinade jag och tog upp glaset som jag pressade mot mina läppar innan apelsinjuicen klunkade ner i min hals. 

"När åker du lil lady?" frågade Chris och pillade i mitt toviga morgonruffsiga hår.

"Vid fyra ska jag vara på flygplatsen, alltså om typ sex timmar" svarade jag och bet mig i läppen. 

När vi hade ätit frukost bestämde vi oss för att åka till något matställe och spendera våra sista timmar där. 
När klockan hade slagit ett beställde vi mat, jag och Justin tog varsin stor cheeseburgare och pommesfrites med cola att dricka  medans Chris tog kycklingsallad och en sprite. 

"Jag kommer verkligen att sakna er" sa jag mellan tuggorna. 

"Ja, när kan vi ses igen? Tiden går så fort ju" sa Justin och drog upp lite läsk genom sugröret för att sedan sväja det. 

"Jag kan på sommarlovet, då har jag tour ledigt" sa Chris och log. 

"Då kanske vi kan va hos dig Justin?" frågade jag och vände mig mot honom, han slickade sina läppar och log.

"Sure" 

Strax därefter tog Chris upp sin mobil och instagrammade när både jag och Justin hade fullt med mat runt munnen. 

"Spending little time with the homie and my lil lady" skrev han och inom några minuter hade han fått 700 likes.


När det var dags att åka hem sa vi hejdå och det blev några långa kramar  jag skulle precis gå när gav Chris en sista kram och försvann bort till säkerhetskontrollen. 

Åh, jag vill inte hem till Florida igen, jag vill stanna här i mysiga lilla Italien. 

Kommentarer
Postat av: Selena ^^

Bra gjort än sålänge sötisar:* fortsätt så<3

Svar: Tack så mycket! :)<3 :*
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-24 @ 23:14:13
Postat av: Amanda

Jätte bra novell! Kan inte sluta läsa! :)

Svar: Tack så jätte mycket! :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-25 @ 10:45:16
Postat av: Julia

Fett grym! Och as bra uppdatering!

Svar: Tack så mycket! Vi blir jätteglada av alla positiva kommentarer! :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-25 @ 10:45:46
Postat av: Ida

Gud vilken bra novell jag kan inte sluta läsa!! :)<3

Svar: Tack så mycket! :)<3
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-25 @ 10:46:42
Postat av: Johanna

Älskar den här bloggen!

Svar: Tack så mycket! :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-25 @ 10:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback