One Time Chapter 22!

"Kommer om tio" fick jag till svar och jag rusade ner till köket och började poppa popcorn, jag hade nu planerat att vi skulle ha skräckfilms maraton.
Några minuter senare var allt uppställt på bordet och ytterdörren öppnades. Jack ploppade upp i vardagsrummet och jag kysste honom lätt.
 
"VI ska ha skräck maraton i natt och så sover jag på planet" sa jag och vickade på ögonbrynen. Vi startade The grudge, jag kröp upp till Jack och la mit huvud på hans bröstkorg. Hela natten matade vi varandra med popcorn igenom alla filmerna enda tills klockan var runt sju på morgonen. Det var då två timmar kvar tills flyget skulle åka så vi bestämde oss för att åka. Jag duschade lite snabbt och la sedan på en enkel sminkning. Jacks bil rusade iväg på vägen och när vi var frame föll min glada min då jag såg bara en sak.
 
paparazzis...
 


Nikkis Perspektiv:
 

Blixtarna från kamerorna bländade mig och frågor från papparazzisarna flög runt mitt huvud, jag drog upp min arm för att skymma mitt chockade ansikte innan jag kom in på flygplatsen.
 
"Ursäkta Miss, du måste lägga upp ditt handbagage här" sa en man i vaktkostym, brickan som satt på hans högra bröst visade att han hette Greg.
 
"ah självklart" sa jag lite frånvarande och upp min Gucci väska på rullbandet.
 
"hej då älskling" sa Jack och omfamnade mig mjukt, han pressade sina läppar mot mina och vi kysstes en stund tills en röst i högtalarna sa att flight 43 skulle avgå om 10 minuter. Jag gav honom en sista kram innan jag kilade igenom säkerhetskontrollen och iväg mot gaten och in i det stora flygplanet. Kön hade redan blivit lång men eftersom Chris hade köpt förstaklass åt mig även om jag hade sagt nej så fick jag stå i en annan kö som det bara stod fem andra personer i.
 
"Omg är inte du Nicole Stark?" frågade en tjej i min ålder som stod i den långa kön. Några personer i andra klass kön vände sig om och kollade på mig och jag nickade lite blygt och log.
 
"OMG! Jag heter Linn, jag älskar Justin och Chris! Det är så coolt att träffa dig och bara så du vet jag är helt team Chrikki!" nu stirrade dom andra på mig och Linn och jag kände en lite obehaglig känsla stiga upp i magen.
Det här med Chrikki asså jag och Chris hade inget på gång jag har ju Jack.
 
"Emh hej Linn tack men asså jag är ju inte känd eller så jag förstår inte varför du tycker att det är kul att träffa mig. Och btw jag har pojkvän, Chris och jag är bara vänner."
Linn's kinder blev en aning röda och hon tittade ner i golvet.
 
"Jo Jack eller hur...han är söt" hur kunde alla veta så mycket om mitt privat liv?! 
 
"Emh jo det är han"
 
"K-k- kan jag få ta en bild med dig?" frågade hon nu lite blygt med en darrig röst och jag log ett snällt leende.
 
"Visst"  svarade jag och drog upp gucci väskan så den hängde över min axel. 
 
Hon fiskade upp sin vita mobil ur sin jeansficka och bad sin lite halvrundamamma ta en bild på oss, därefter skulle jag gå in och jag sa hej då till Linn. Hon vinkade och log ett brett leende så hennes tandställning syntes.

Jag hade aldrig åkt förstaklass förut och jag visste redan nu att jag skulle tycka om det.
Stora mjuka stolar och en liten tv satt på sätet framför mig. Jag la upp min väska och plockade bara ut min mobil och ett par hörlurar.
 
"Miss, vill du ha något?" frågade en flygvärdinna med en lugn röst. Hennes kastanjebrunahår var i en tight bulle och hennes ögon såg matta ut och några mascara drag hade hon gjort på de övre och undre korta ögonfransarna. den vita skjortan som hon hade på sig visade att hennes namn var Laura.
 
"En cola tack" hon nickade och försvann iväg för att komma tillbaka med en burk cola jag tog emot den och sa "Tack, Laura"
Hon log ett leende och hennes blodröda läppstift färgade av sig på hennes vita tänder.

Jag satte i hörlurarna och startade rolling stones, därefter tog jag en slurk ur min nyöppnade cola och jag kunde känna lugnet i min kropp är jag lutade mig bakåt i den beiga mjuka stolen.
Mitt trötta och tankspridda huvud lutade jag mot den kalla flygplansrutan, imma bildades av mina andetag.
De andra fem personerna som också satt i första klass knapprade på sina laptops och kvinnan bredvid mig pratade lågt i sin telefon.
Det här skulle bli en bra flygresa tänkte jag glatt.
 
-
 
"Chris!" skrek jag glatt och slängde mig runt honom, hans armar höll runt min midja tight. Ett hostande hördes bakifrån Chris och jag kikade bakom Christophers axel och såg Justin stå där. Jag skrattade lite och släppte Chris. Justin omfamnade mig och jag drog in hans Justin doft. 
 
"Tack för att du ser mig också Nikki" skojade Justin och vickade på ögonbrynen, han hade sina armar lagda i kors över bröstkorgen.
 
"Ha-ha" svarade jag sarkastiskt och slog honom lätt på armen.
Nu såg jag alla paparazzisarna som stod och tog kort på oss.
Chris märkte att jag blev lite obekväm av situationen och la en skyddande arm över mina axlar, Justin tog min allt för fyllda resväska och vi började gå ut mot en limousine som Justin och Chris hade kommit hit i.
Ett hav av skrikande tjejer hördes utanför dörrarna då vi kom gående och genast kom fem biffiga säkerhetsvakter för att skydda oss mot de galna fansen.
De flesta tjejerna skrek att dom älskade Justin eller Chris så jag blev riktigt förvånad när några tjejer skrek att dom älskade mig.

Mig?! Jag är inte känd eller något så varför mig?
 
Vi kom in i bilen efter mycket ståhej och autograf skrivande från Justin och Chris sida och vi alla tre pustade ut. Justin vände sig mot mig och log ett snett leende.
 
"Inte så van vid sånt där va?" sa han och hans leende blev mer ett flin och dom bruna ögonen gnistrade busigt.
 
 "Nja" svarade jag bara och tog upp min mobil. Klockan var runt halv sex på kvällen och min mage kurrade hungrigt.
 
"Ska vi dra till Mc Donalds eller?" Chris trötta röst hördes till höger om mig och jag vände mig mot honom, han lutade sig mot den nedtonade fönsterrutan och gäspade.
 
"Säkert att du orkar, du verkar trött?" sa jag med låg röst,

Magen gav ifrån sig ett högt vrål och jag skämdes lite när jag hörde Justin skratta lite tyst..
 
"Och du verkar hungrig" svarade han och log innan han gäspade igen.

"Du verkar jättetrött, om du vill kan vi kanske beställa något på hotellet istället?" frågade jag och lutade mig mot Chris axel.
Han nickade och vi fortsatte att köra till hotellet. Vi möttes av stora glasdörrar som ledde in till den upplysta lobbyn, några som jobbade på hotellet  gick runt och bar väskor, deras hattar ser så roliga ut tycker jag.
Det var gigantiskt och när vi kom upp till våran svit föll min haka ner till golvet.
Det var bortom lyxigt ett glädje tjut kom från min mun och jag sprang runt i sviten.
Justins rum låg närmast köket och Christophers närmast spelrummet, mitt låg precis mittemot det stora lyxiga badrummet och väggivägg med vardagsrummet. 
"Så.. vad vill ni ha?" frågade Justin med en svart telefon tryckt mot örat och ett leende på läpparna.
"Jag vill ha en hawaiipizza!" ropade jag från soffan.
"Jag vill ha revbensspjäll" sa Chris och satte sig bredvid mig i soffan.
Några minuter efter Justin hade lagt på ringde det på dörren och varm mat rullades in i hallen. Han betalade och arbetaren försvann iväg.

"maaaaaaat!!" Jag skyndade mig mot vagnen som maten stod på och tog för mig av min varma nygräddade pizza.

När jag hade mindre än hälften kvar var jag tvungen att luta mig bakåt och andas lite.

"Blev du lite mätt nu?" Justin höjde på ögonbrynet och flinade retsamt.

"Nej, jag skulle bara andas lite" fnissade jag och började smaska på pizzan igen.
Jag kunde se att Justin tittade imponerat på mig från andra sidan soffan där han satt.
"Jag gillar tjejer som kan äta" sa han med sin charmigaste röst och blinkade mot mig.
"Ha-ha" svarade jag och ställde ifrån mig den tomma tallriken.

"Nej jag ska nog gå och lägga mig" sa Chris och gäspade stort, hans ögon kunde han knappt hålla öppna och jag fnissade åt honom innan jag gav honom en vänskaplig godnattkram.

-

"Vill du typ spela COD eller nåt?" frågade Justin där han satt och tittade ointresserat på den stora 65'' tvn.
"Vågar du det? Vill inte att du ska börja gråta när du förlorar" svarade jag retsamt och log busigt.
"Vi får väl se" sa han och skrattade innan han satte sig på golvet och startade igång COD på xboxet.


Jacks Perspektiv:

 
 Jag höll på att fixa mitt hår innan jag och Caspar skulle åka till festen som var hemma hos Tiffany som både några hus bort. Musiken hördes ändå hit och jag gnällde på Caspar att han skulle sluta spruta så mycket  parfym då det började sticka i min hals.

Jag satte mig i hallen och efter jag hade knytit skorna så tog jag upp mobilen och kollade TMZ för att se om det hade kommit några nyheter om Nikki. Genast stelnade jag till när jag såg en bild på Chris, Justin och Nikki. Chris hade armen runt Nikkis axlar, och Justin gick bakom och bar hennes väska.
Avundsjukan bubblade i min kropp.

-

"LET'S GET THIS PARTY STARTED" skrek jag när jag öppnade dörren, med mig hade jag Caspar och en back med vodka. Genast hörde jag tjoanden och människor kom fram till mig för att få smaka lite sprit, jag langade ut några och ställde resten på det överfulla bordet som stod i vardagsrummet.

"hej" jag vände mig om när jag hörde den ljuvliga stämman. Det var Tiffany, hon var klädd i en åtsittande urringad guldgliitrig klänning som knappt räckte under hennes välformliga rumpa. Hennes hår var lockigt och lagt åt sidan och ett par örhängen i form av guldringar skymtades i hennes öron. Sminket brydde jag mig ine så mycket om då jag inte veet något om det men det var något glittrigt på hennes ögonlock och de fylliga läpparna var i nån persikofärgad nyans. Bredvid henne stod hennes kompis Lexi som också var mycket vacker, hon hade halvkort chokladbrunt hår och en svart åtsittande klänning med hög hals men som ett stort hål strax över brösten, hon hade röda läppar och stora gröna entustiastiska ögon. 
"Hej gurls" svarade jag och hällde upp lite vodka till dom.
"Skål då" Jag höjde mitt glas och log charmigt, de fnittrade och vi alla svepte drinken på direkten. Vi stod och drack och snackade ett tag och jag visste att det här skulle bli en bra kväll.

Alice Perspektiv:

Jag och Lola hade precis kommit till den fartfyllda festen och ungdomarna hade redan blivit fulla, vi stod och pratade med Caspar och de andra killarna innan jag skulle gå iväg tillköket för att ta lite vatten då det hade blivit väldigt varmt inne i huset med tanke på alla ungdomar och den höga musiken som alla dansade till.
Jag hade precis druckigt klart och var  påväg ut när jag såg att Jack stod lutad mot en träbänk och att han pratade med.. 
Åhnej, inte dom! Tänkte jag när jag såg att det var förföreskorna Tiffany och Lexi. 
Jag skulle precis gå tillbaka till mina vänner när jag såg att Lexi rörde Jacks hå och kysste honom, eller jag menar åt upp honom med all den tunga hon använde såg det iallafall ut som det. Jag visste inte hur jag skulle reagera men tog upp mobilen och fick ett kort på dom, jag tvekade innan jag skickade det till Nikki, jag var tvungen, hon var min allra bästa vän. 

"Sorry, I just saw this. Ledsen att du fick veta såhär men kunde inte vänta med att berätta, du vet att jag alltid älskar dig. xoxo" Skrev jag under bilden innan jag tryckte på send knappen. 

Jag marscherad ut på golvet fram till Jack, han märkte mig inte då han fortfarande höll på att hångla med Lexi, Tiffanny hade gått någon annanstans. 
Jag harklade mig innan jag sa "Är det det här som kallas kärlek och respekt?" frågade jag och höjde på ögonbrynet, jag kännde hur mina pupiller blev stora av agressivitet.Han vände på sig med panik skrivet över hans ansikte. 
"Alice.. öhm snälla säg inget till Nikki" Han släppte genast tage om Lexi's smala kropp och tittade på mig med nervös blick, han vacklade med blicken innan han tog ett steg närmare mot mig.
Jag kunde känna hans varma andedräkt, den stank alkohol.

"Tror du inte att hon redan vet? Hon är min bästa vän det är klart att jag redan har berättat" jag vände på klacken och gick iväg. Ja Lexi och Jack passade perfekt för varandra lika fake båda två.
 
 
Justins perspektiv:
 
 

Okej nu hade Nikki slagit mig i cod fyra gånger det började bli pinsamt, jag pausade spelet och sa att jag var tvungen att gå på toaletten, hon reste sig också upp och skulle gå och byta om. 
Jag gick några meter till de lyxiga badrummet och ställde mig framför den stora spegeln som hängde över glashandfatet.
Ja, man måste ju vara snygg i håret, även om det bara var Nikki.

 När jag var klar släckte jag lampan i taket i badrummet och gick ut och satte mig i den stora vita skinnsoffan för att vänta på Nikki som höll på att byta om. 
Efter ytterligare några minuter hörde jag lustiga ljud från Nikkis rum, jag gick lite närmare mot hennes dörr och hörde hur hon snyftade där inne. Mina ögonbryn rynkades ihop av förvirring då jag undrade varför hon grät.
"Nikki" frågade jag med en tyst lugn röst samtidigt som jag knackade på hennes sovrumsdörr.
Ett tyst 'kom in' hördes på andra sidan dörren så jag öppnade den och klev in.
Hon satt ihopkurad på sängkanten med mobilen liggandes vid hennes fötter på mattan. 
Jag gick fort över till henne och la min arm runt hennes skakande axlar, jag började dra min arm i en lugnande gest mot hennes nakna arm för att inse att hon inte hade någon tröja på sig. Mina ögon vidgades då jag tittades på hennes fina kropp, hon var iklädd endast ett par korta gråa mjukisshorts och ett åtsittande bieberlila linne. Jag skakade på huvudet och väckte mig själv ur transen.

Jag var här för att trösta henne, inte för att dregla över henne 

"Vill du berätta vad det är som har hänt?" Frågade jag lugnt och flyttade en av hennes hårslingor bakom hennes öra. 

"Kolla här" hon böjde sig ner och tog upp sin samsung galaxy och visade en bild på sin mobil.

Jag kunde känna ilskan bubbla upp när jag såg bilden på Jack och någon tjej stå och hångla, jag ville bara slå ner honom, att vara otrogen är nog det värsta som finns, speciellt mot en sån omtänksam och glad tjej som Nikki. Jag visste inte vad jag skulle svara så jag vände mig mot henne och lyfte hennes haka så hon tittade på mig, hennes ögon var röda av alla tårar. Med min fria hand torkade jag bort några tårar som rann ner för hennes kind. Hon borrade in sitt ansikte i min axel och jag kramade henne länge innan jag blev trött i ryggen och la mig ner i sängen.

"Justin..." frågade hon med gråten i halsen.
 
"Vad är det, shawty?" svarade jag lugnt och strök henne över kinden.
 
"Kan du hålla om mig? Jag skulle verkligen behöva det just nu" frågade hon och snyftade till.
 
"Ja, visst kan jag det. Oroa dig inte, jag går ingensans" svarade jag och rullade över så jag låg åt sidan och öppnade min famn så hon kunde krypa in och lägga sig hos mig.
Vi låg nog så hela natten, vi hade ju kläder på oss, det var inget snusk. Hon behövde bara någon som kunde hålla om henne och säga att allt skulle bli bra.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sara

Så bra!!! Men hur i hela värden klarar du av att uppdatera så fort? Andra noveller som jag läser är jätte sega på uppdatering! Jag beundrar dig!!!! :). Fortsätt så! <3 älskar din novell. Den är as bra<3

Svar: Tack! Jo vi lägger mycket tid på den här novellen :) Tack men vi är två haha xD <3
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-23 @ 13:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback