One Time Chapter 20!

"Oherregud!!!!!" Tjejen som heter Alice som satt bredvid Nikki såg ut som hon skulle bajsa på sig, hon tjöt nästan när hon såg Justin på skärmen.

Jag kände att det var dags att lägga på, vi sa alla hej då. 
Jag stängde av den svarta laptopen och reste på mig, Justin vandrade av till sitt sovrum men gick nästan in i väggen då han smsade samtidigt.
Jag skrattade så mycket att jag fick kramp i magen och dödsblicken från Justin gjorde det hela bara ännu roligare.




 
Nikkis Perspektiv: 

Nu var det två dagar kvar tills det var lov och tre dagar kvar tills jag skulle åka och träffa Chris och Justin.
Jag satt vid mitt sminkbord och fixade det sista på min eyeliner samtidigt som jag försökte tänka ut ett bra sätt att säga till Jack att jag skulle spendera tre nätter med Justin Bieber och Lil Twist. 

Ett knackande lät från min sovrumsdörr och mamma kom in och satte sig på sängen. Hennes blonda axellånga hår var uppsatt i en hög bulle och hon hade på sig ett par ljusblåa jeans och en vit tshirt med något tryck på.

"Hej älskling, jo jag tänkte bara... Du kommer väl vara försiktig i Italien?" frågade hon och hennes typiska 'jag är så orolig för dig my precious' mamma blick spred ut sig över ansiktet.
 
"Ja mamma, ta det lugnt" suckade jag innan jag ställde mig upp och kramade om henne. En doft av vanilj kunde jag känna när jag lutade mitt huvud mot hennes axel.

"Jag ska åka iväg på en konferrans så vi ses inte förrens nästa vecka, men du vet att jag älskar dig" sa hon och kysste mig på huvudet.
Jag svarade ett enkelt ja och detsamma innan jag såg på klockan att jag var försenad till skolan. Jag sprang ner och hoppade snabbt in i bilen. Min hand vred om nyckeln och jag for iväg. 
 
 
"Nicole, sen igen ser jag" sa världens mest iriterrande lärare. Jag svarade inte utan satte mig bara ner brevid Jack.  Klassen fortsatte och när vi fick jobba fritt bestämde jag mig att jag skulle berätta för Jack.
 
"Jack...jo på lovet så kommer inte jag vara hemma..."  Jack tittade upp med en förvirrad blick.
 
"Nehe var ska du vara då?" sa han och la på ett litet leende.
 
"I Italien." jag log glatt och la min hand på hans så han inte skulle tro att något fuffelns var på gång.
 
"Men Nikki, vad kul när åker du?" 
 
"På söndag, emh det är för att träffa Chris och Justin snälla bli inte arg" la jag på då hans blick blev tom och kall. En tjej vände sig om och skrek ut över hela klassrummet.
 
"Ska du träffa Justin Bieber på lovet?!" nu stirrade alla på mig och alla tjejerna flockades runt mig. Jack bara satt där tyst och arg. Frågorna svirvlade över mig och jag svarade dom så gott jag kunde. 
 
"Du kan inte du fråga Chris om Justins nummer om du inte redan har det så kan vi få det" frågade en tjej som jag aldrig har tyckt om. Hela hon skriker fake och jag skulle aldrig ge henne Justins nummer.
 
"Emh nej jag har det inte men jag tror ändå inte att jag får ge det till vem som helst." sa jag och försökte jobba igen men den iriterrande tjejen fortsatte att prata.
 
"Men jag är ju inte vem som helst, jag är Justins största beileber!" sa hon frustrerat.
 
"Och jag är hans vän och som hans vän tror jag inte att han skulle uppskatta om jag gav ut hans nummer till dig" sa jag med ett påklistrat leende och hennes bitchiga min försvann lite och hon plus alla andra tjejer skulle precis gå när min mobil ringde. 
 
Incoming Call Christopher Moore 
 

'När som helst utom nu Chris' tänkte jag då alla tjejernas ögon var vida som tefat.
Jag letade febrilt efter våran lärare men han hade gått iväg för att kopiera några extra uppgifter. Jag suckade innan jag vände mig mot fönstret för att försöka dölja hans namn på skärmen, men det var försent.
 
"Men svara då Nicole!" sa tjejen.
 
'Gud vad jag var trött på henne!'
Jag tittade på Jack och han skrev i sin blåa lilla skrivbok men han tog nästan sönder blyertspennan som han höll i handen vilket fick mig att förstå att han var ganska arg över hela den här situatuionen.
Jag muttrade ett ja innan jag klickade på den gröna luren som hoppade på min skärm.
 
"Hej Chris, är det något jätte viktigt?" frågade jag och alla tjejerna himlade med ögonen. Jag vände mig återigen med huvudet ut mot rutan för att försöka dämpa ljudet lite, men det var ju förgäves för alla var knäpptysta i klassrummet.
 
"Emh hej Nikki! det är inte Chris det är Justin, stör jag?" frågade han och jag kunde höra hur han flinade sitt typiska Justin leénde.
 
"Oj, hej men vad är det? Och vart är Chris?" frågade jag och pillade på suddigummet som låg i min hand.
Alla tjejerna såg förvirrade ut, och det var jag också.
 
"Han kom precis hit och han är i duschen just nu...Meeeeen Nikki vill du gå på min konsert när du är här? För jag ska typ ha en fest för Chris direkt efter och då måste han vara där , fast han vet inte om du vill så jag tänkte att jag kunde ringa till dig och försöka övertyga dig" han sa allt i ett andetag och jag skrattade lite. "Förresten, han vet inte om att det är födelsedagsfest, det är en överraskning så du får vara tyst om det" fortsatte han och skrattade lite.
 
"Men gud vad gulligt!  Men jag vet inte tusen med beliebers som brottas om att få se dig...måste jag gå på din konsert?" gnällde jag innan min mobil rycktes från mitt öra och jag såg hur den bitchiga tjen höll den i ett järngrepp vid hennes egna öra.
 
"Justin? HEJ! Jag heter Laura och jag är ditt största fan! Jag älskar dig och kan jag inte få följa med Nicole till Italien?!" skrek hon in i luren innan jag slet åt mig den igen och blängde på henne.
 
"Förlåt Justin! Det där... var en tjej i min klass" sa jag ursäktande och började gå iväg lite men såklart skulle alla tjejer följa med mig och till och med några nyfikna killar stirrade på mig.
 
"Emh det är okej, vänta har du lektion nu?" frågade han och lät lite skuldmedveten för att han hade ringt mig när jag var i skolan.
 
"Ja, Justin jag har lektion, du vet det är ju inte alla som har turen att bli världskänd när man är tonåring" sa jag på skoj och han skrattade lite.
 
"Okej okej men jag ringer dig sen för du ska komma på min konsert!" sa han med en divig röst innan han började skratta igen.
 
"Mm, visst visst jag kommer på din dumma konsert!" sa jag och skrattade jag också och klottrade lite på pappret som jag hade framför mig.
 
"TACK Nikki jag älskar dig min underbart skumma och konstiga vän!" sa Justin med en retsam ton och eftersom det var knäpptyst i klassrummet så hörde tjejgänget såklart det och "gashade" över att Justin hade sagt att han älskade mig och att jag var hans vän.
 
"Mm visst visst jag älskar dig också men du är mer konstig än mig vet du det Mr.Bieber? Men hej då för jag har lektion nu!" sa jag och avslutade samtalet innan han ens hann säga hej då.
 
Jag puttade mig förbi tjejerna och satte mig hos Jack igen, han tittade inte upp och jag visste redan nu att vi skulle ha ett bråk senare. 
 
-
 
 
"Jack vänta!" skrek jag och joggade bort till hans bil. Han höll precis på att kasta in lite fotbolls grejer i bilen. Han vände sig om och jag stannade in när jag stod en meter ifrån honom.
 
"Jack snälla va inte arg!" viskade jag.
 
Han drog in mig i en kram och kysste mig på pannan. Jag tittade upp på honom och hans ögon visade fortfarande täcken på svartsjuka i ett försök att visa att jag bara var hans så tröck jag mina läppar mot hans och han började kyssa tillbaka. 
 
"Jag är inte arg bara lite svartsjuk över att min väldigt heta flickvän ska spendera lovet med två killar" sa han och log lite även om hans ögon var mörka och han blev lite stel. 
 
"Men dom är inte mina killar, du är" sa jag och när jag väl hade insett vad jag hade sagt så flög skrattet ur våra munnar.
 
"Det där var nog det mest töntigaste jag någonsin har hört dig säga!" skrattade Jack så att han fick hålla sig om magen.
 
"Håll käften och kyss mig idiot" skrattade jag fram och han var inte sen med att göra som jag bad honom. Hans läppar pressades mot mina, jag kände inte att vi hade flyttat på oss tills jag stod tryckt mot Jacks bil. Hans tunga tryckte mot min läpp och jag öppnade min mun lätt. Hans tunga virvlade runt i min mun men hur fantastiskt det än var så började min luft ta slut så jag puttade bort honom lite.
 
"Vi ses imorgon Jack" viskade jag och kysste honom en liten ret kyss innan jag gick iväg.
Hans hungriga blickar följde mig ända tills jag hade satt mig i bilen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: LLovisa

Inspirerande blogg!

Svar: Tack så mycket! :)xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-20 @ 21:39:58 / URL: http://lovisakiranelisabeth.blogg.se
Postat av: Selena ^^

MEN LÄGG UT KAPITEL 21 IÅR DÅ

Svar: Det kommer om några minuter, förlåt men vi har haft lite annat för oss ikväll
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-21 @ 16:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback