One Time Chapter 19!

Efter den tråkiga fototagningen åkte vi till röda mattan för att bli fotade där, jag tog med mig mamma och vi stod där ett tag och blev träffade av blixtrarna som sköts emot oss innan det var dags att uppträda.
"Hey Justin, Du var grym där ute. Hänger du med och ser på Lejonkungen i 3D?" en smal victoria secret model med långt lockigt hår vid namn Barbara Palvin pratade med mig.
"Det var inte jag som gjorde jobbet, det var ni flickor som gjorde" jag blinkade med ögat och några modeller börjadefnissa.
"Så.. vad säger du?" frågade hon igen innan jag nickade och vi gick ut mot limousinen.



Nikkis Perspektiv:

Det var nästan tre veckor sen jag hade träffat Selena, Justin och Chris. Papparazzisarna hade äntligen slutat följa efter mig runt alla hörn och kanter och slutat ställa knäppa frågor om jag och Chris dejtade. Jag gick över skolgården med snabba steg och matteboken under armen och Alice på min högra sida.
"Kolla inte till vänster nu men jag tror att nån stalkar dig" fnissade Alice och självklart vände jag på huvudet och en suck slapp ut ur min mun.
Bakom mig gick ett gäng tjejer och viskade. Så hade det varit enda sen Justin och dom hade åkt hem, folk hade hängt efter mig och ställt frågor och velat ta på mina händer för att jag hade rört dom eller något sånt mesigt.
"Asså, de är ju bara människor som vi" sa jag innan vi klev in i skolkorridoren, några tjejer som stod vid skåpet slutade genast prata när vi gick förbi och jag kände de avundsjuka blickarna bränna i min nacke.

"Bry dig inte om det,  det går nog över snart" sa Alice samtidigt sosm hon plockade upp sin silverfärgade lilla nyckel och låste upp skåpet. Hon tittade på mig.
"Mår du bra?" frågade hon och kramade mig. Jag kramade tillbaks innan jag svarade.
" Ja, bara att det har gått 3 veckor och det har varit likadant varje dag." svarade jag och suckade. Jag slängde in den halvtrasiga matteboken och plockade fram Biologiboken och en penna innan jag stängde skåpet och väntade på att Alice skulle fixa klart sitt rosa läppstift och hänga med mig till lektionen.
"Hej, det är du som är Nicole va?" En kort mörkhårig tjej kom fram till mig med kemiböckerna tryckta mot hennes bröst, hennes fingrar fipplade med bokens kant.
"Ja.... vem är du?" frågade jag och log ett vänligt leende.
"Jo jag menar inte att störa, men jag är världens största belieber och jag undrar om du har Justins nummer?" frågade hon och hoppet i hennes gröna rådjursögon lyste starkt. 
Jag rullade på ögonen, det var minst tre personer per dag som ville att jag skulle berätta något till Justin från dom eller att de ville ha hans nummer.
"Jag är ledsen, men jag har tyvärr inte det." svarade jag ärligt och ryckte lite på axlarna.
"Jag förstår... men om jag ger dig 100 dollar... Har du numret då?" hon blinkade och log lite lömskt, hennes pupiller hade blivit större. 
"Jag är ärlig, jag har det verkligen inte" Jag flyttade en hårslinga bakom örat och såg besvikelsen i hennes ögon.
"åh.. okej" snyftade hon lite innan hon vände på klacken och fortsatte bort längs den nymålade gula korridoren.

Jacks Perspektiv:

"Jack, bra spelat idag!" Caspar gav mig en high five innan han drog av sig sin svettiga fotbollströja. 
 
"Du med"svarade jag och log innan jag fortsatte in till duscharna.
En kall stråle strömmade mot min svettiga rygg, jag tog upp tvålen och smörjde in mig inna jag sköljde av det och fortsatte till mitt skåp där jag hade mina rena kläder.
 
"Det var tur en snygg tackling du gjorde, Smith" sa Paul, jag hade inte känt honom så länge men han verkade okej.
 
"Men ursäkta men jag måste fråga...hur orkar du med Nicole? Allt om henne och Lil Twist? Min flickvän pratar om det hela tiden och om jag skulle ha varit du skulle jag nog inte orka med det" fortsatte han och skojade men jag tyckte inte att det var roligt. Jag var redan svartsjuk jag behövde inte höra från en kille i min fotboll att min flickvän och Christopher kanske har något på g enligt alla andra i hela världen.
 
"Jag orkar med Nikki för hon är MIN flickvän och alla ryckten om henne och Chris är inte sanna så varför skulle jag bry mig?" 
 
"Jo jag säger bara att man vet ju hur Lil Twist är, röker på, ligger runt och får vad han vill ha. Jag säger bara om han vill ha Nicole så kommer han-"
 
"Okej! Vi fattar Paul men som Jack sa hon är för det första hans flickvän inte din så du ska inte lägga dig i och för det andra hon är hans flickvän inte Christophers och dom är bara vänner!" sa Caspar argt och jag tittade på honom i en blick som sa tack.
 
"Förlåt förlåt jag menade inte snoka undrade bara hur du orkade...emh vi ses imorgon då" sa han lite tafatt innan han rusade iväg.
 
Jag fixade det sista vilket var mitt hår innan jag gick ut. Den friska luften träffade mig och jag drog en hand genom mitt bruna hår. Min första tanke var att hitta Nikki men sen kom jag på att hon redan hade slutat för dagen och var antagligen med Alice eller Lola
 
 
Christophers perspektiv:
 
 

Jag satt framför den vita datorn och väntade på att Nikki skulle ringa på skype. Fem minuter senare lyste hennes profilbil upp på min dator och jag tröck på den gröna telefonen. 
 
"Chris, hör du mig? Alice jag tror inte att han hör mig" gnällde Nikki in i datorn.
Hon hade video på så jag kunde se att hon satt ute på en altan med en cola i handen och tittade bort mot en tjej i hennes ålder vilket jag antog var Alice. Jag hade aldrig sett henne men hört mycket om henne.
 
"Nikki, jag hör dig vänd dig om så hatt jag kan se dig" sa jag och skrattade. Hon tittade på datorn och fnissade lite.
 
"Oj jag såg inte att jag hade video på men HEJ CHRIS!" skrek hon genom datorn.
 
"Hej jag har saknat dig little lady" Sa jag och skrattade igen. Ett "awwww" hördes från Nikkis sida utav datorn och Alice tittade på Nikki med ett flin på läpparna.
 
"Jag har saknat dig även om jag inte kan komma ifrån dig någonsin då alla på min skola ska komma och fråga saker om dig och Justin hela tiden" sa hon och drack lite ur hennes cola. Jag kände skulden i moin mage då hon inte kunde få en lugn stund på grund av att hon var vän med mig. Men det ska skulle berätta nu kanske skulle göra allt bättre.
 
"Men du..." började jag och hon tittade på mig uppmuntrande. "Du har ju lov om typ fyra dagar och då är jag och Justin i Italien...Och jag undrar om du vill flyga hit och träffa oss, mig?" frågade jag och tittade hoppfullt på henne och log när hennes ansikte sprack upp i ett leende.
 
"Åh vad kul det är klart jag vill" hennes leende försvann lite och sorg for över henne. "Men jag vet inte om jag har råd eller asså mamma och pappa köpte precis en bil till Martin-"
 
"Nicole Stark tror du att jag hade tänkt låta dig betala? Jag betalar jag har typ redan tittat ut ett flyg som går på söndag så om du får så bokar jag nu" hon tvekade ett tag innan hon tog upp mobilen och gick iväg. Jag kunde höra Nikki prata med sin mamma eller pappa. 
 
Jag pratade lite med Alice, hon var cool bara lite starstruck men annars var hon helt okej. Nikki kom tillbaka och såg ledsen ut, mitt egna leende försvann på direkten då hennes föräldrar antagligen hade sagt nej.
 
"Chris....Jag fick åka!" sa hon och skrattade över hur förvånad jag såg ut.
 
"Du är en liten....Jag trodde att du inte fick åka och sen...Jag smsar tid osv men jag måste gå nu" Justin kom in genom dörren och han flinade när han såg vem jag pratade med. Fort gick han över och satte sig brevid mig tröjlös må jag också nämna.
 
"Herre gud är det där Justin Bieber..." stammande Alice fram. 
 
"Ja Alice men shit han är bara en vanlig kille keep it together!" skojjade Nikki men Alice satt stel som en pinne och stirrade på Justin, han log lite och tittade på mig.
 
"Hej Alice, vilket fint namn" sa Justin och vinkade till henne genom skärmen.
 
"Du vet vad jag heter" mumlade hon, men jag och Justin kunde ändå höra henne klart och tydligt.
 
"Ja det är ju klart att han vet då jag precis sa det" sa Nikki och gjorde en liten face palm. Jag och Justin skrattade lite.
 
"Jo jag hörde att du skulle komma hit och uppleva min och Christophers sexyness" sa Justin och skrattade nöjt.

"Oherregud!!!!!" Tjejen som heter Alice som satt bredvid Nikki såg ut som hon skulle bajsa på sig, hon tjöt nästan när hon såg Justin på skärmen.

Jag kände att det var dags att lägga på, vi sa alla hej då.
Jag stängde av den svarta laptopen och reste på mig, Justin vandrade av till sitt sovrum men gick nästan in i väggen då han smsade samtidigt.
Jag skrattade så mycket att jag fick kramp i magen och dödsblicken från Justin gjorde det hela bara ännu roligare.
 
 
Hej! förlåt för det lilla mellankapitlet eller hur man ska säga! Men vi ska försöka att antingen uppdatera nu under dagen eller ikväll så .... STAY TUNED!!! 
 
 
xoxo fia & cornelia
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så bra :)

Svar: Tack :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-19 @ 16:02:29
Postat av: Emelie

Super fin blogg!! Kolla gärna in på min blogg och säg vad du tycker! :)

Svar: Tack! :) xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-20 @ 14:52:03 / URL: http://emeliebohman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback