One Time Chapter 16!

 
"GRATTIS!!!!!" skrek jag, mamma och pappa till en sovandes Martin som nu inte var så sovande längre.
 
"Emh..va...oh tack...." sluddrade han med trötta ögon. Vi skrattade lite och mamma tog ett kort på Martin. Han tittade på sina paket och öppnade ett efter ett. Tillslut hade han bara mitt paket kvar och det var ju skorna jag hade köpt precis innan jag hade träffat Chris, tänk så mycket som har ändrats sen dess... 
Martin tackade för alla presenter och mamma flinade och höll upp ett litet paket.
 
"Du har glömt den här" 
 
Maritn tog den och började öppna det gröna lilla paketet. Det var en bil nyckel och Miartin flög upp ur sängen.
 
"Tack tack tack tack mamma och pappa var är den?" skrek Martin utav lycka. papppa pekade på fönstret och Martin sprang dit. Ute på våran gata stog en massiv hummer, Martin skrek till och sprang ut till bilen. Vi stod och skrattade  när Martin hoppade runt på gatan.
 
"Grattis på din sextonårsfödelsedag Martin!" 


Martins Perspektiv: 
 
Jag satte mig upp i sängen och gnuggade mig i ögonen, jag log när jag såg min familj stå samlad runt min säng.
Jag öppnade lite paket och till sist kom den som jag hade längtat efter så mycket, paketet som innehöll en nyckel till min nya Hummer! 
Jag sprang ut i bara boxerkalsonger och ställde mig på den asfalterade uppfarten där den röda Hummern stod parkerad. Mina ögon var formade som tefat och hakan föll ner till marken.
"Tack så jättmycket, jag älskar er!" Jag kastade mig i mammas och pappas famn och gav de två stora kramar innan jag släppte taget och kramade Nikki.
Bilen glänsde och jag kunde inte motstå att öppna den, ny bildofts lukt strömmade mot min näsa och jag kunde inte sluta känna på skinnbeklädseln och den coola inredningen.
"Du får äta lite frukost först innan du testkör den, Martin" Pappa kliade sig i skäggstubben och skrattade lite, hans vanliga morgonskjorta var skrynklig och tofflorna han hade på sig hade han haft enda sen jag var liten och jag brukade lägga papperstussar längst in vid tårna så pappa skulle tro att fötterna hade växt.
Jag suckade och stängde dörren innan hela familjen gick och satte oss på verandan vid glasbordet.

Det här var min allra bästa födelsedag.

 

Justins Perspektiv:
 

Flygresan efter min senaste konsert i Norge hade gått bra och när vi väl satt i första klass var jag inte lika flygrädd längre, jag vet att det är fånigt. Inte borde väl Justin Bieber vara flygrädd, han som reser så mycket? Sanningen är att jag har blivit mer rädd under åren, jag vet inte varför. 
Jag tog en slurk ur min nyöppnade Cola och lutade mig tillbaks mot nackstödet innan jag drog upp min Apple dator i knät.
Jag gick in på Twitter och såg att Nicole hade twittrat nån liten tweet om hennes brors 16 årsdag, jag retweetade och kommenterade:

"Happy Birthday to your little bro! Miss u. C U soon!


Tänk att det redan hade gått två veckor sen vi sågs, jag tittade upp och såg att Ryan och Dan tittade på någon ointressant film. Jag tittade ner i skärmen igen och loggade ut från twitter och öppnade Skype istället.
Chris var inne, jag tryckte på Call och snart hörde den vanliga signalen som låter när man ringer på Skype.

"Hey bro! Hur gick konserten?" Chris glada stämma fick mig att le.
"Awesome, mina beliebers är hur underbara som helst, skulle kunna fortsätta sjunga hela natten" svarade jag innan han började på något nytt samtalsämne, vi pratade i några timmar tills jag insåg att vi inte var i samma tidszon, jag sa hejdå och la på.
Skärmen slocknade när jag tryckte på stäng av och jag fällde ner locket. Flygplanet var nedsläckt och några små lampor i svagt sken lyste upp delar av planet.
Jag tog min kudde och lgick över till stolen där mamma satt, jag lutade mig mot hennes axel och drog den röda filten över mina bara knän.
Okej, shorts kanske inte var bästa valet när man var i Norge, det är inte Miami direkt.
Mamma vaknade till och frågade om jag var törstig, jag skakade på huvudet och lutade mig mot hennes axel, hon drog med yttersidan av handen längs kinden ner mot min haka innan hon vred på huvudet och somnade om.

"Vi har nått slutdestination, avstigning sker till vänster utgång" Kaptenens röst lät i högtalarna och jag öppnade mina trötta ögon. Nyvaken som jag var gäspade jag innan jag ställde mig upp.

"Bro, det är fullt med papparazzis här, just so u know" Ryan slog mig på skoj på axeln och jag log.
"Bro, det är ALLTID fullt med paparazis där jag går, dah" svarade jag bitchigt. 
Han skrattade och tog på sig en svart jacka innan han gjorde en gest med handen som visade att jag skulle gå före.
"Spring till den där limousinen" Dan pekade mot en svart limousine som stod parkerad utanför flygplatsen, de hade öppnat ett staket som jag kunde ta mig igenom på utsidan av flygplatsen.
Jag nickade och tog ett djupt andetag innan jag  lugnt och sansat, detvar svårt att se ens några meter framför mig pågrund a att blixtrarna från papparazzisarnas kameror prickade mig rätt i ögonen. 

"Ey Justin, look over here!" 

"Kolla hit! Är det sant att du tycker att Nicole är snyggare än Selena?"

"Vad var det som hände på stranden?" 

"Är det sant att du gjorde den där tatueringen för att imponera på Selena?" 

Frågorna for runt mig och mamma, Dan, Ryan och mina säkerhetsvakter fortsatte leda mig mot bilen, sista biten sprang jag innan jag hoppade in i baksätet, jag ryste till när jag satte mig på det kalla skinnbeklädda sätet men blev snart varm igen när jag såg att jag hade fått ett sms från Selena.

"Hey babe, vad gör du? Jag håller på att spela in min nya film, det är awesome här! Miss you! 

Jag log och tanken slog mig att jag kunde åka dit i morgon för att överraska henne på inspelningen, det var ju trotsallt min lediga dag i morgon. 
Limousinen saktade in vid mitt hus i LA och jag halvsprang ifrån alla papparazzis som stod utanför mitt hus och ropade. Väl inne i säkerhet igen tog jag av mig mina svarta solglasögon, därefter gick jag till badrummet för att tvätta mitt ansikte. Jag såg mig i spegeln och tog av mig den vita adidas tshirten och adidas shortsen innan jag borstade tänderna och gick till mitt masterbedroom. 
Jag kastade mig på den bäddade sängen och andades ut, jag kunde känna hur musklerna i min kropp mjuknade till och slappnade av, jag kröp ner under duntäcket innan jag slog igen mina ögon och somnade.

"Älskling, det är dags att äta frukost" Mamma skakade lite på min axel men slutade när hon såg att jag långsamt öppnade ögonen. 

Jag absolut hatade att bli väckt på min lediga dag
.

Jag lugnade ner mig och svarade att jag skulle komma ner snart, klockan som hänger på min vitmålade vägg visade att den var elva på morgonen, jag satte mig upp och gäspade innan jag drog på mig min röda onepiece och vandrade ner till köket. 

"Hej, idag ska vi till köpcentret, så klä på dig så drar vi sen" Ryan kom in från verandan och drog handen genom sitt blöta hår, han hade en vit handduk lindad runt sin midja och jag misstänkte att han hade tagit sitt vardagliga morgon dopp. 

"Jaja" muttrade jag innan jag stoppade den sista pannkaksbiten i munnen och gick upp till mitt rum igen.

-

"Justin, vi går ut här!" Ropade min livvakt som stod vid glasdörrarna som ledde ut från det stora köpcentret.
Mamma kom bakom mig och tryckte sin hand löst mot min rygg för att visa att jag skulle gå. Hennes andra hand var upptagen med att bära shoppingkassarna från det hon och jag hade handlat, jag hade köpt ett par supras och blivit sponsrad med några kläder som vi hämtade ut där. 

Jag började gå ut genom dörren när jag såg en söt tjej på andra sidan gatan, jag antog att det var där dörren var och gick rätt in i glasdörren. 

Ja, jag Justin Bieber gick rätt in i en glasvägg för att jag inte var uppmärksam på vart jag skulle gå. Usch så pinsamt, jaja jag skrattade och fortsatte ut till limousinen.
Väl hemma igen satte jag mig vid min dator för att livestreama till mina beliebers, jag insåg att mitt högra ögonbryn inte följde mina kommandon och ja, det var det typ hela videon handlade om. 
Jag skrattade och sa att jag älskade dom, för det gjorde jag verkligen. 
Utan mina beliebers och haters för den delen skulle jag inte vara nånting.

Lite senare på dagen bestämde jag mig för att åka och hälsa på Selena,jag gick ut till min Fisker och satte mig i förarsätet innan jag gasade ut från uppfarten och ut på Los Angeles vägarna.

-

Parkeringen var bakom ett jättelikt vitt hus, jag vred om nyckeln så bilen stannade och hoppade ut. Jag började gå mot själva inspelningsplatsen, jag såg min vackra Selena stå under ett vitt tak eller tak och tak, det var typ ett regnskydd över deras huvuden. 
Jag hade klarat mig undan regnet och nu lyste solen på den molnfria himlen, det var vindstilla och ca 25 grader i skuggan.

Jag smög fram och kramade henne bakifrån, jag kunde känna hur hon spände sig och skrek till, jag skrattade och höll händerna för hennes ögon.

"Guess who" viskade jag i hennes öra och hon vände sig om och jag tog tillfället i akt och kysste henne.
Jag blev förvånad när hon inte besvarade den utan hon backade.
"Umh...hej?" Jag ställde mig med armarna i kors och fattade ingenting. Varför var hon iriterrad?
"Justin! Vi har ju sagt att man inte ska störa när den andra jobbar, asså åh..." fräste hon lågt så att inte producenten och de andra skådespelarna skulle höra.
Förvirringen spred sig i mitt ansikte och det såg hon.
"Okej, det gör inget. Men du, det är min scen nu. Vi ses ikväll?" Hon suckade och kysste mig snabbt på munnen innan hon försvann iväg till några andra skådespelare och pratade med dom.
"okej" svarade jag men hon hörde inte. Jag vandrade iväg till bilen igen och med min tur så skulle det såklart börja dugga.
Himlen blev gråare och så fort jag satte mig i bilen vräkte regnet ner.


Hej Fia här!! :) Jag brukar inte skriva sånahär kommentarer eller vad man ska säga under kapitlen men det vet jag att Cornelia gör. Aja hur mår ni? :) Vad tycker ni än sålänge om novellen? Alltså är det en bra story och vem/vilka vill ni ser mer perspektiv ifrån? Nytt kapitel kommer antagligen på fredag eftermiddag. Ha det bra!! :D xx fia & cornelia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback