One Time Chapter 14!

 

Vår kyss blev mer het för varje sekund tills något blött kom på oss. Selena tittade upp surt och jag skrattade då Nikki och Christopher skvätte av allt vatten dom hade på sig på oss. 

"Vi har bokat en båt så vi måste gå nu." skrek Nikki av lycka. Okej tjejen gillar båtar då vet jag.

Det var en lyxig båt som vi nu satt på. Selena i mitt knä och Nikki i Jacks Chris hade gått iväg ett tag och jag undrade var han var, det var ju trots allt inte en så stor båt. Jag viskade till Selena att jag snart skulle komma tillbaka och hon reste på sig. Jag klättrade runt båten på den ybersmala gången och det var tur att vi hade stannat båten annars skulle jag nog ramlat av. Jag såg Chris sitta längst fram på båten med ryggen och jag kände direkt på lukten vad han gjorde.

 

"Chris röker du marijuana, jag trodde du hade dragit ner på det?"  


 

 

 

 

 

Chris Perspektiv: Vågorna studsade mot båtens sidor när jag drog ner spaken och gasade så hastigheten ändrades till 50 knop.
När vi hade kommit fram till en fin ö kände jag att det var dags att ta en liten paus så vi kunde bada, jag bromsade in och tittade ut över ön. Vattnet var inte klarblått men det var inget dåligt vatten heller bara en mysig liten vik. Dom andra satt nere vid bordet och jag ropade att vi skulle stanna ett tag för att ta ett dopp fast egentligen var det för att mina händer hade börjat skaka som jag behövde bromsa in. Jag visste exakt varför och jag gick fram till nosen utav båten och satte mig ner. Jag plockade upp en liten pappersrulle och min tändare. Mina fingrar skakade så mycket att det var svårt att tända. Jag ville ju inte ta en nu, inte när när jag var med Nikki... Jag ville inte va hög när jag va med Nikki men jag behövde ta ett bloss eller två. Jag tog den lilla rullen mot munnen och drog in och ner i mina lungor genast kom ett lugn över mig och jag släppte ut röken som flög ut som små ringar från min mun.
Jag satt där ett litet tag under solens gassande strålar innan jag tog ett till bloss.

"Chris röker du marijuana, jag trodde du hade dragit ner på det?" Justins röst lät orolig, jag vände mig om och mycket riktigt står Justin där med oron i sina ljusbruna ögon. 

 Jag släppte ut röken och påfrestningen gjorde att jag började hosta.

"Jo jag har inte tagit något på två veckor men jag behöver bara lugna mig lite, det är okej" sa jag och slängde rullen i vattnet då jag faktiskt bara ville bli lite lugn och inte hög.  

 

"Okej men du vet att jag inte tycker om det... det kommer bara förstöra dig och gör det inte nu inte när Nicole är här, hon är så glad att du är här och jag tror inte att hon kommer tycka om att du gör det, speciellt inte när du är med oss"  svarade han och gjorde en gest med handen mot vattnet där jag hade slängt rullen.

 

"Du säger inget va?" Jag ställde mig upp och gick lugnt fram så jag stod mittemot honom.

 Han tvekade...

"Nej men hon vet nog redan om hon läser skvallertidningar med tanke på att dom har skrivit att du har rökt på förut" svarade han tillslut.
Det är klart att Nikki redan vet men jag ville inte att hon skulle få reda på den här gången då jag ville att hon bara skulle ha fina minnen med mig inte minnen som när jag blev hög på båten.
Även om det där med fina minnen redan var kört med fighten med Jack så behövde jag inte lägga fler  av våra minnen i påsen utav skit.
Lugnet sköljde över mig så vi gick tillbaka och dom andra badade redan ,Nikkis leende syntes ända in i ögonen och jag bara stod där och kollade på när Jack tröck ner henne under vattenytan på skoj för att sedan plocka upp henne och kaste henne i vattnet igen. Hon skrek och skrattade och jag log för att hon var så lycklig.

 

 

 

-

 

 

 

 

"Jag kommer sakna dig så mycket lova mig att du ringer och skypar så ofta du kan!" viskade Nikki in i min axel.

Jag höll om henne hårt, gud vad jag skulle sakna henne. Jag såg henne som en utav mina bästa vänner och den här helgen hade varit så rolig med Justin och dom andra, okej kanske inte Jack men han gör Nikki lycklig så jag ska inte klaga.

 

"Klart att jag kommer du är ju my little lady" sa jag tillbaka och började släppa kramen lite, jag kunde se Jack skjuta dödsblickar på mig men jag brydde mig inte. Nikki släppte mig och gick över till Justin där hon gav honom en lätt kram sammtidigt som hon sa ett hej då och slog lätt till honom på axeln. 

 

"Du låter inte Chris göra något dumt när jag inte är med" sa hon på skoj men Justin tittade på mid helt seriöst och hans blick sa att han menade konversationen vi hade förut.

 

"Nej det är klart" sa han och skrattade lite.

 

Därefter kramade Nikki om Selena och hon brukar vara typen som alltid är glad och tycker om att hälsa på folk så var det en väldigt awkward kram.

Nikki fattade att Selena var obekväm och sa ett snabbt hej då och jag fick en liten kram igen innan vi gick till in till flygplatsen. Vi kom överens om att det var bäst att säga hej då innan vi gick till flygplatsen för det kommer vara fullt med parazzis där. Och så fort vi kom dit bländades vi av kameror och rösterna skrek överallt.

 

"Vart är Nicole?" 

 

"Chris är du och Nicole ett par?" 

 

"Varför svarar du inte är det för att Nicole avvisade dig och valde Jack?"

 "Är det sant att du slog ner Jack för att få uppmärksamhet?

"Hur mycket har du rökt på hos Nicole?"

 

Dom öste på med frågor och frågorna fortsatte att rösa över mig tills vi kom till säkerhetskontrollen. Efter det gick vi och satte på dom obekväma flyg stolarna då gaten inte öppnades förns om tjugo minuter.

Jag plockade upp min mobil och gick in på twitter och det var en massor med tweets om Chrikki ( Christopher & Nicole) och mina följare skrev att vi var söta tillsammans osv inte för att vi ens va tillsammans.

Sen var det några hat tweet och jag hatar verkligen dom. Det var folk som hade skrivit att hon var en slampa och att jag var för bra för henne. Jag kände hur ilskan rullade upp för ögonen och jag skrev en tweet.

 

The ones that are calling Nikki fat,slut and other mean stuff just shut the fuck up! I love you guys relly but she is my best friend and she has feelings too you know. 

 


Nikkis perspektiv

 

 "Så... Caspar har fest ikväll, vill du gå?" frågade Jack och drog sina fingrar i mitt hår. Vi låg i min soffa eller stryk det jag låg i hans knä och han lekte med mitt hår. 

 

"Visst" svarade jag och satte mig upp.

 

Festen startade vid nio och klockan va nu sju så vi fortsatte att prata tills jag gick upp för att byta om till en klänning.

Jag valde en blå tight klänning som hade en öppen rygg och den visade ganska mycket men var ändå "classy". Jag sminkade med ett blekt puder och sen lite utsuddad svart ögonskugga. Läpparna var en blandning mellan nakna och väldigt ljusrosa. Därefter lockade jaghåret lätt. Jag stod och tittade på mig själv i spegeln min högra arm bar ett armband och jag hade blåa örhängen i öronsnibbarna. Jag tyckte själv att jag var väldigt sexig och hoppades att Jack också skulle tycka det. Jag blev genast längre när jag satte på mig höga svarta glittriga klackar. Dom klickade i golvet när jag gick ut till Jack han tittade på tv och verkade inte ha hört mig.

 

"Jack" sa jag och han vände på sig. tre saker hände efter det.

 

1: 

Jacks ögon spärrades upp då han såg mig och hans haka ramlade ner till golvet.

 

2:

Jack såg nästan kåt ut vilket jag tyckte var bra för då vet jag att jag ser iallafall bra ut.

 

3:

Hans blick mörknade och han såg arg ut.

 

Okej nu var jag förvirrad varför såg han helt plötsligt arg ut?

 

"Ska du ha den där?" frågade han argt.

 

"Ja...tycker du inte om den eller är jag för ful i den..?" frågade jag tyst. 
Jack förstod att jag hade blivit sårad och gick fram till mig.

 

"Nej du är så jävla sexig i den så att det borde vara olagligt och jag tror bara att alla andra killar också kommer tycka det... men ha den men då kommer jag inte släppa dig ur sikte!" skrattade han men jag kunde se svartsjukan i hans ögon. 

 

"Du vet att jag bara vill ha dig Jack. Jag spenderade precis helgen med halva jordklotets förälskelse da famous Justin Bieber tror du inte att om jag inte hade velat ha dig så skulle väl jag försöka något med honom?" Jag skrattade lite. "Kom nu går vi" sa jag och tog hans arm och vi åkte till festen.

 


uggh!

 Jag är trött! En fråga bara hur många utav er var på Justin konserten??? Vi va iallafall BÄSTA KVÄLLEN I MITT LIV!  
- BÄSTA KVÄLLEN I MITT LIV MED!!!! :D

Men jag vet inte vad jag ska skriva nu... JO jag tappade bort mina oreos DUBBEL FYLLNING på flygplatsen ochh jag typ kräver oreos nu buhuhuhuhuhhuhu :`( 

Men det var nog allt för nu GLÖM INTE ATT KOMMENTERA!!!!!!!!!!! 

XOXO CORNELIA & SOFIA 

 


Kommentarer
Postat av: Jooysann

Jag gillar jättemycket era berättelser och ni skriver så bra. Det ger mig massa idéer, ni är grymma SLUTA INTE SKRIVA!! :D

Svar: TACK! skriver du också??? :) nej då absolut inte hehe xD xoxo
Cornelia och Sofia

2013-05-14 @ 22:30:21
Postat av: Äppelmos

Guud vad bra :D
(så kul att läsa era fanfics, så får jag lite inspiration till mina haha) (som dock handlar om 1D... men jaaja ;) hehe)

Svar: Haha tack :) kul att veta att vi inspirerar andra :) xx
Cornelia och Sofia

2013-05-15 @ 07:08:49 / URL: http://fanfics.blo.gg
Postat av: Jooysann

Ja, det gör jag, så jag får en del inspiration av eran. ;)

Svar: Gud vad kul att höra :D xx
Cornelia och Sofia

2013-05-15 @ 09:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback