One Time Chapter 12!

Min rumsdörr knarrade lite när v öppnade den och ett svagt ljusken från TVn lyste upp det svala rummet, blicken drogs mot min säng där Justin hade somnat. Chris och jag skrattade lite lågt innan ja gick fram och stängde av TVn och drog ner min svarta rullgardin, en stor gäsp slapp ur min mun. 

"Well, I guess i'm going to sleep now. See you guys tomorrow." sa Chris och gäspade. Jag följde med honom ner till gästrummet där jag lämnade honom innan jag gick upp till mitt rum igen. Justin snarkade lite lågt och jag kunde inte undgå att fnissa till lite. Jag rullade över honom till den andra sidan av sängen, han grymtade till lite men vaknade inte. Jag flyttade min kudde och mitt täcke och kröp ner på andra sidan av min stora dubbelsäng innan jag somnade till det svaga ljudet från regnet som smattrade mot mina fönster.



Justins Perspektiv:
 
Med ett ryck vaknade jag upp och gnuggade mig i ögonen. Jag vände mig om och till min förvåning såg jag att Nicole låg där och sov. Hennes hår hade rufsat till sig och jag skrattade lite tyst innan jag drog handen genom mitt morgonrufs. 
Jag satte mig upp och sträckte armarna över huvudet, ryggen knakade till och jag andades ut lite väl högt så Nicole vände på sig och harklade.
 
"godmorgon" hon gäspade och log ett morgontrött leende innan hon gick upp och tog med sig ett par mjukis byxor och ett linne och vandrade iväg till toaletten som låg precis utanför hennes stora rum.
 
jag kollade min telefon och såg att Selena hade ringt 2 gånger och skickat ett sms.
 
från Selena: Hey babe, where are you? I'm free this weekend, wanna meet up? ;) 
jag kliade mig i huvudet. Det var ju inte så att jag inte ville träffa min underbara flickvän, det var bara det att jag var ju inte direkt tillgänglig att träffas just nu och jag kunde ju inte be Nicole att ta hem en till människa som hon knappt känner, hon känner ju knappt mig.
 
"Vad är det? Du ser typ förvirrad ut eller dom om du ska kräkas, haha" Chris stod i dörröppningen och log , han kom och satte sig bredvid mig på sängen och jag berättade hur läget var. 
Han föreslog att vi skulle träffa Selena och att hon följer med på  lunch i stan, vilket jag tyckte var en briljant idé. 
Genast klädde jag på mig en tshirt och en svart väst och ett par mörkblåa jeans. Jag satte på mig mina tonade solglasögon och ringde Selena för att säga hur vi hade tänkt. Nicole bytte kläder från mjukis till ett par korta shorts och ett linne. 
Vi åt en god frukost som bestod av pannkakor,nutella och apelsinjuice innan vi drog ner till staden. Vi strosade runt ett tag innan klockan slog halv två då vi hade bestämt träff med Selena på The Grill.
På stan fick jag och Chris stanna var tredje minut för ett fan kom och ville ta en bild, självklart är det ju roligt att få fögylla ett fans dag med en ynka liten bild och en kram men ibland kände man att man ville ha lite privatliv. Men jag ska inte klaga, jag älskar mitt liv, det är bara det att ibland vill jag vara en normal tonåring som äter lunch med sina vänner och hänger på stan.

Vi satte oss i på gräsmattan utanför The Grill och väntade på Selena.  Gräset doftade nyklippt och träden svajade till den varma sommarbrisen, solens varma strålar stekte mot min hud.
Nikki stängde ögonen och la sig ner i det nyklippta gröna gräset. Chris satt vid hennes fötter och gjorde något med sin mobil. Jag bestämde mig för att sola jag lite också så följde hennes exempel och la mig mjukt ner med armarna som stöd för bakhuvudet bredvid Nikki's avslappnade kropp.
Min mobil som låg bredvid mig buzzade till och jag tog upp den för att se vad det var.
Det var en instagram notis och jag klickade på den. Chris hade lagt ut en bild på mig och Nikki när båda ligger och njuter av solen med stängda ögon brevid varandra. Han hade taggat oss och skrivit: Good that my bro and my little lady come along! Great weather today


Nikki var var väldigt vacker på bilden,hennes hår var lätt vågigt och log ringlade ner runt hennes felfria
 
ansikte. Halsbandet som hon hade på sig hade glidit ner så den låg på gräset och hennes händer låg avslappnade på hennes brunbrända mage.
Visst, jag har ju Selena och jag älskar henne väldigt mycket men Nikki hade som ett sken runt sig som gjorde en glad, man kunde inte sluta le när man var runt henne.
Även fast jag bara hade känt henne i ett dygn kändes det som att vi hade varit vänner en lång tid.Chris hade blivit en mycket gladare person sen han lärde känna Nicole och jag kunde se att hon var mycket speciell för honom. Även han säger att han inte känner något annat än vänskapliga känslor för henne så hoppas jag att dom kommer bli tillsammans.
 
"Justin!" ett glädje rop hördes från andra sidan parkeringen och jag kunde se Selena springa fram till mig. Hennes långa mörka hår fladdrade upp när hon sprang och hennes runda ansikte var så vackert.

Nicole reste sig upp till en sittande position och jag hoppade upp och omfamnade Selena. Jag viskade ett hej innan jag pressade mina läppar mot hennes i en lätt kyss. Hon hälsade på Chris med en kram sen vände om sig om och tittade på Nikki. Hennes hår hade lagt sig mjukt över axlarna och hennes fylliga läppar drog upp i ett gulligt leende.
 
"Så du är den kända Nikki som jag har hört så mycket om?" sa hon och skrattade lite.
 
"Mhm och du är Selena Gomez... Jag älskar din röst och dig och jag babblar bara jag ska nog va tyst..." sa hon och fnissade generat.
Vi skrattade lite sen gick vi in. Jag beställde en stor hamburgare och en pommes , Selena en sallad ,Christopher samma som mig sen var det bara Nikki kvar och till min förvåning tog hon en hamburgare och en stor pommes.
Jag tycker om när en tjej har god aptit och inte bara tänker på hur mycket kalorier det är och att man ska vara pinnsmal, alla storlekar är fina och jag blir så ledsen när tjejer inte äter tillräckligt. 
 
"Chris varför har du lagt ut en bild på mig och Justin?" frågade Nikki och skrattade åt bilden som hon nu hade uppe på sin mobil.
"Har du sett den Justin det ser ut som om vi ligger och sover i parken!" Hon vände på sin Samsung galaxy så att jag och Selena kunde se hur bilden såg ut.
Jag kunde känna Selenas blick bränna in i min hud men jag mötte inte hennes blick utan jag skrattade och vi fortsatte att prata om allt möjligt.
Under hela måltiden kunde jag känna Selenas upprörda blick i min hud, och även om inte sa något om det just då visste jag att jag skulle få skäll när vi var ensamma. 
 
Nikkis Perspektiv: 
 

Precis när jag hade slukat den sista pommesen surrade min mobil till, jag fiskade upp den ur min lilla prada väska och öppnade den. notisen visade att det var ett sms från Jack. Jag tvekade lite innan jag öppnade det.
 
Jack: Hej vill du ses, jag vet att du har Chris där men jag måste verkligen prata med dig<3 
 
Jag funderade någon minut innan jag suckade och bestämde mig för att svara.
 
nikki: visst, ska vi ses i parken om tio?<3
 
Jag har tänkt på det mycket och jag har bestämt mig för att förlåta Jack bara han ber om ursäkt.
Jag sa till dom andra att  jag bara skulle gå och fixa ett par ärenden men att vi skulle mötas igen om sådär en timme mer eller mindre beroende på vad Jack har att säga.
Vi sa alla hej då och jag kramade dom och höll på att dö när Selena kramade om mig.
Efter det gick jag ut från The Grill, klockan pinglade till när dörren öppnades och jag kände att jag inte borde tryckt ner mig all mat så fort. Jag fortsatte ut till parken och satte mig på en träbänk som stod mellan två äppelträd, jag kollade upp mot den nästa molnfria himlen och solens strålar lyste starkt mot mig. När jag hade suttit där i kanske fem minuter och njutit av värmen hörde jag en välbekant stämma.
 
"Nikki?" frågade Jack försiktigt bakom mig. Jag vände mig om och log ett litet leende, jag såg i hans ögon hur lättnaden sköljde över honom då jag log och inte slog till honom för det han hade gjort.
 
"Kom, sitt" sa jag och klappade lite på bänken, jag hoppade lite till kanten och tog på mig solglasögonen igen.
 
"Förlåt Nikki för allt som har hänt, det var inte meningen och jag tycker verkligen om dig och det var svartsjukan som tog över, jag vet att du aldrig skulle ligga med Chris eller vara otrogen men jag blev så svartsjuk när jag fick veta att han skulle sova i ditt hus och först trodde jag i samma säng men det är klart att jag vet att han inte gjorde det och att ni aldrig skulle göra något!" sa han så snabbt att jag knappt hängde med men jag nickade när han var klar.
Det fanns ingen anledning att berätta för Jack att Justin sov i samma säng som jag gjorde, det skulle bara bli problem.
 
"Det är okej Jack och jag förlåter dig, kan allt bara gå tillbaka till så som det var innan?" frågade jag och tog hans massiva hand i min. 
 
"Ja det är klart Nicole" sa han och innan jag hann klaga över att han kallade mig Nicole så attackerade hans läppar mina i en het kyss. 
 
"Så vill du fortfarande träffa Chris nu när han är här?" frågade jag mot hans läppar. Han svarade med en kort nick och samanbitna läppar. Jag log och kysste honom igen.
 
"Men Justin och Selena är också här så du vet" fortsatte jag när kyssen var avslutad.
 
"Selena Gomez och Justin Bieber? Wow här hänger min flickvän med kändisar" svarade han och skrattade sitt typiska Jack skratt som jag var så van vid. 
 
-
 
"Okej redo?" frågade jag och höll handen på dörrhandtaget som ledde in till mitt hus där Chris,Justin och Selena väntade.
 
"Japp" svarade han och rättade till sin tshirt, jag kunde se att han var lite nervös. Jag menar vem skulle inte vara det när man har varit i slagsmål med en världsstjärna och hans bästa vän och Selena Gomez satt inom några meter från våra tåspetsar.
Jag öppnade dörren och vi gick in. Jack började knyta av sig sina sneakers och jag hoppade ur mina balettskor.
Ljudet från TVn hördes från mitt vardagsrum, jag tog Jacks svettiga hand och vi gick in till de andra.
 
"Hej" sa jag och vinkade lite med min fria hand, jag la på ett leende när blickarna vände sig mot oss.
Chris tittade upp och jag kunde se hur ögonen blixtrade till när han fick syn på Jack men han maskerade snabbt ilskan för min skull och sa ett 'sup' med en liten huvud nick.
Justin och Selena hälsade på Jack medan Chris vände huvudet mot TVn igen.
Jag satte mig ner på soffan brevid Chris och Jack satte sig vid mig.
Jag skulle precis starta min mobilskärm när Jack drog upp mig i hans knä, jag fnissade till och lutade mig bakåt mot hans vältränadebröst  Han luktade Axe och jag drog in den saknade och väldoftande lukten genom mina vidgade näsborrar.
Dom andra log lite smått innan deras blickar vände sig tillbaka till tvprogrammet Made som spelades på MTV. Jag kunde känna Jacks varma andedräkt på mig hals innan han kysste mig lätt och tyst så dom andra inte skulle höra. Jag vände mig mot honom och flinade.
 
"Haha, du får inget nu när dom är här du får vänts till imorgon när dom har åkt hem" viskade jag in i hans öra.
 
"Och om jag vill ha min flickvän nu då?" vädjade han tillbaka.
 
"Var inte så desperat ,du får vänta" fnissade jag och nöp honom svagt i kinden.
 
"Efter dig är jag alltid desperat. Men okej jag antar att jag kan vänta en dag" Han la sin hand på mitt lår men jag flyttade den till min hand istället.
 
Jag svarade inte utan startade min mobil och såg att Alice hade skickat en länk och ett läs med stora bokstäver och utropstecken.
Jag klickade på länken och det kom genast upp bilder från igår på caféet. En stor svart text var överst på skvallersidan.
 
Lil Twist i fight med Nicole Starks pojkvän!
 
Är våran bad boy Lil Twist kär 
och har svartsjukan tagit över?
Vi fick igår bilder på ett bråk över 
Christophers nya vän Nicole Stark (17)
med hennes pojkvän Jack Smith (18) är det
triangeldrama vi luktar oss till? 
Vi har också uppgifter om att Justin Bieber
ska ha åkt till Orlando direkt efter hans 
utekonsert igår kväll och spenderar nu
helgen med Nicole och Chris.
 

No fucking way!? 
 
Jag kunde inte tro det! Jag kände hur jag stelnade till när jag läste vad pressen hade skrivit.
 
Jag kikade försiktigt upp på Jack om han också hade läst det men hans blick var fast klistrad på tvn.
Vilken tur, då behöver jag inte oroa mig om att han blir svartsjuk igen och hamnar i bråk med Christopher. Långsamt la jag ner mobilen och vände blicken mot tvn fast mina tankar gnällde om att Jack skulle bli svartsjuk igen om hela världen trodde att det var något på gång mellan mig och Chris...
 

Kommentarer
Postat av: Lol

Så bra ;D

Svar: tack! :)det kommer ett nytt senare ikväll eller i morgon! xx
Cornelia och Sofia

2013-05-12 @ 19:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback