One Time Chapter 54!

"Så.. Hur är det med dig nu när du och Justin Bieber har officielt gjort slut?" Frågade Ellen och tittade allvarligt på Selena som skruvade sig lite, som att hon var nervös över det hon skulle säga. Jag la undan min mobil och koncentrerade mig på den stora plattTvn. 

"Jo, jag tror inte att det är slut mellan mig och Justin för att...." Jag spetsade öronen och kände klumpen i magen när Selena uttalade orden. 

"Varför?" avbröt Ellen och tog en klunk ur muggen som stod bredvid henne på bordet. 

"För att........." 



 

Justins Perspektiv: 

"För att jag är....Jag är gravid" sa hon och publiken blev stimmiga, Ellen gjorde en förvånad min men log därefter så stort som bara hon kunde. 

Jag tappade hakan, jag kunde inte förstå att detta hände jag menar, jag kan inte bli pappa....

"Och du är säker på att Justin Bieber är pappan?" Frågade Ellen och la båda sina händer i knät. 

"100%, Justin om du tittar nu. Det är sant" sa hon och tittade rätt in i kameran. 

Jag är gravid....Jag är gravid


Ekade i mitt huvud och klumpen i magen blev genast tusen gånger större, jag ville kräkas. 


Jag plockade upp min mobil och började knappra in ett sms till Selena, i hopp om att hon skulle kunna ringa upp mig i pausen, några minuter senare ringde det och jag svarade på första ringningen. 

"Justin..." var det första hon sa med en förhoppningsfull röst. "Jag sa ju att vi skulle fortsätta vara tillsammans" fortsatte hon en aning tystare. 

"Selena, när kan jag träffa dig?" var det enda jag kunde få ur mig. 

"I kväll, mitt hus?" svarade hon som en fråga och jag svarade ett enkelt ,"Jag kommer då" innan vi la på. 

-

"Haaaallååå?" ropade en mansröst som alltid fick mig att bli glad. 

"Morfar!" ropade jag som ett barn och sprang fram till honom innan jag kastade mig i hans armar. 

"Hej lilleman, det var längesen" skrattade han och bar in två matkassar. 

"Ja verkligen,jag kan tyvärr inte stanna så länge, jag måste åka i morgon bitti" svarade jag efter jag hade förflyttat min blick till den runda klockan som hängde på långsidan, halv fyra. 

"Jaså, varför då?" frågade han och ställde ner matkassarna på matbordet, jag tassade efter och kliade mig i nacken. 

"Jag måste hälsa på Selena..." började jag och slickade mina läppar. 

"Har inte ni gjort slut? Vad hände med Nicole som jag har hört så mycket om?" frågade han och hängde av sig den bruna jackan på en av krokarna i hallen. 

"Jo ehm... Jag älskar Nicole och det kommer jag nog alltid göra men..." 

"Men vadå? Älskar du henne ska du va med henne!" han tog tag om mina axlar och ruskade mig lite lätt. 

"Morfar... Nicole ligger i koma" svarade jag och morfars glada ansikte förvandlades till ett stelt ansiktsuttryck. 

"Förlåt, jag...jag visste inte" svarade han och kramade om mig. 

"Det är okej. Men.. Selena är gravid" flög ur mig, det var bättre att få det sagt. 

Morfar stelnade till i kramen och sa ingenting, jag kände hur det började rycka i mina armar, så som det alltid gör när jag blir nervös. 

"Justin.. Du är så ung.." sa han efter ett tag och släppte kramen, hans ögon var vattenfyllda. 

"Jag fick reda på det idag, jag måste åka och träffa henne. Men jag hinner inte till hennes hus ikväll" svarade jag och log lite för att lätta upp stämningen. 

"Du vet som behöver göras men.." började han men blev avbruten när ytterdörren öppnades. 

"Nämen hejsan, här står ni mitt i hallen och pratar, jag köpte lite kött. Jag tänkte att vi kunde grilla ikväll?" Sa mormor när hon klev in, hennes leende var uppdraget till öronen. 

"Ja, ja det blir bra" svarade jag och försökte låta så glad som jag bara kunde men jag visste att morfar var besviken på mig, och inte nog med det. Jag var tvungen att berätta för mormor med förr eller senare.

-

"Justin, kan du komma ut hit och hjälpa mig?" ropade morfar ute från trädgården, jag gav mormor en ursäktande blick och la ifrån mig grönsakskniven, därefter gick jag ut i trädgården där morfar stod och grillade. 

"Vad är det?" frågade jag och tittade på honom, hans ganska runda ansikte var svårt att tyda, men tillslut log han. 

"Jag är inte arg på dig, jag tycker bara att om du nu har gjort Selena gravid måste du ta ansvar" sa han allvarligt men leendet var kvar på hans läppar. 

"Jag vet,  behöver du hjälp med det där?" frågade jag för att byta ämne lite och petade på köttbitarna som låg på grillen med hjälp av grillbesticken som låg på det lilla bordet. 

"Ja, du kan ta över om du vill" flinade morfar och satte sig i den lilla rottingstolen som stod på altanen bredvid. 

Grillröken luktade illa och jag tog av mig tjocktröjan så den inte skulle stinka rök. Kvar stod jag endast iklädd ett vitt linne och mina svarta favoritbyxor. 

Efter vi hade ätit berättade jag för mormor och jag hade fått massor samtal från mamma och Scooter som undrade vart jag var och om Selena talade sanning. Jag låg i sängen igen och satte alarm på halv fem, det tar trots allt tid att ta sig till USA från Canada. 

-

Klockan ringde det irriterande vanliga alarmljudet och jag flög upp ur sängen, klädde på mig och tassade försiktigt ut i köket för att inte väcka mormor och morfar. 

"Godmorgon" lät mormors röst och jag flög upp till taket av rädsla. 

"Herregud vad du skräms!" ropade jag men slog händerna över munnen för att inte väcka morfar. 

"Jag ville bara säga adjö innan du åkte, man vet ju aldrig när man får se dig igen" svarade hon och skrattade lite. 

Jag plockade fram ett äppla och kramade hejdå till mormor, jag bad henne hälsa till morfar. Jag traskade ut till bilen, den svala höstluften blåste mot mig innan jag hoppade in i min Fisker och började resan mot USA igen. 

-

"Hej!" sa Selena med ett leende när hon såg mig, hon gick fram och slog armarna runt min nacke som en kram, jag slog armarna runt hennes mage, för att vara ärlig kändes det som att den putade ut lite, men jag sa inget om det.

"Hej, vi måste prata. Privat" svarade jag och log.


Halloj! :) Jo nästa kapitel kommer så fort som möjligt!  Och ja jag vet att bilderna inte stämmer helt meeeeen jaja haha ni överlever ;)


xoxo fia&cornelia








 




 



 

Kommentarer
Postat av: jasmina

OMG vaaa gravid!! shit meeeeeeeeeeeeer

Svar: hehehe :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-30 @ 23:56:04 / URL: http://ustindrewnovell.devote.se
Postat av: Klara

VAD HÄNDE DÄR?!?!!?!?!!?!??!!?? MER!!

ni är bäst :)

Svar: hahah ;) ja det kommer!
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-07-01 @ 16:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback