One Time Chapter 44!

Han skulle inte få förstöra min dag

"Jag ska inte störa" han slängde en blick på Caspar och på tårtan, därefter cirkulerade blicken över alla oss som satt på filten, han skakade snabbt på huvudet och tittade mig rakt in i ögonen. Hans ögon var blanka och om jag inte såg fel så kunde jag svära på att det fanns ett stänk av förlåtelse där. 

"Här, jag ville bara komma förbi för att säga grattis, jag ska inte störa" sa han och flyttade sin hand från ryggen och sträckte fram en vit ros. 

Vänta.. va? 

"Tack Jack, men du behövde inte...." började jag men han avbröt mig. 

"Jo, det behövde jag. Förlåt att jag var en idiot" sa han innan han såg att jag inte riktigt var bekväm med situationen, han vände sig om och gick tillbaka mot sin bil. 

Vad hade precis hänt? Och den ännu bättre frågan, varför? 



 


Jacks Perspektiv:


Planen hade funngerat, jag lämnade över rosen och slog på min hundvalpsblick, visst jag saknade henne men det var något inom mig som sa att det här var mer en tävling, och jag är en riktig vinnarskalle. 

Jag satte mig ner i förarsätet och satte i nyckeln, jag vred om den och bilen startade snabbt och ljudlöst, gruset knastrade när jag rullade ut och snart var jag ute på vägen för att komma till fotbollsträningen. 

Justins Perspektiv: 

"Bra intervjuv grabben" sa Scooter och dunkade mig lite lätt i ryggen, jag log mot honom och öppnade munnen för att svara. 

"Tack, vart åker bussen ikväll?" frågade jag och tog en klunk ur min vattenflaska. 

"Vi åker till nordiska europa ikväll, först tar vi Danmark därefter Sverige sen Norge och till sist åker vi till Finland" svarade han och började gå mot turnébussen som stod parerad utanför det massiva rödmålade TV huset. 

Jag nickade enkelt och följde hans exempel, blixtrarna från papparazzisarnas kameror avfyrades mot mig och jag tog på mig solglasögonen och försökte lugnt gå in mot bussen. 

Jag sa godnatt till de andra innan jag gick in i mitt rum för att titta lite på TV, klockan var knappt åtta på kvällen men jag hade nästan 4 konserter i rad de två kommande dagarna så jag behövde verkligen all sömn jag kunde få, dock gick det inte så bra då mina tankar virvlade innanför pannbenet. 

Hur kunde du missa Nikkis födelsedag? 

Jag försökte tänka på något annat då jag visste att jag verkligen inte kunde ta mig dit, även om jag så gärna ville se hennes perfekta ansikte. 

Strax därefter sjönk jag ner under mitt täcke, med MTV rullandes på tvrutan. Jag blinkade men ögonlocken kändes tunga som bly och jag höll dom nere som en blundning, jag kunde känna hur jag djupare drogs in i drömmens värld och innan jag visste ordet av det så sov jag djupt. 

-

"Vakna, Justin" Ryan stod över mig och ruskade min trötta kropp. Jag grymtade till lite men hoppade snabbt upp och drog på mig mina kläder då jag insåg att det var dags att hoppa på privatplanet som stod på startbanan.  

Ryan skrattade åt mig, jag virvlade runt som en ekorre som hade fått eld i baken, packade ner allt som jag egentligen borde gjort igår. Kläder låg huller om buller i min stora svarta resväska, jag bad Ryan sätta sig på den så jag kunde få igen den, därefter ställde jag den bland de andra väskorna och hoppade ut ur bussen. 

Värmen var ovanlig för att vara i Phoenix, jag lyfte lite på min snapback för att kunna torka bort värmen som annars skulle bildas till svett. Även om vi hade kommit hit tidigt, klockan var bara halv sex, så hade paparazzisarna redan fått reda på det och tagit sig hit. Inombords ville jag bara skrika åt dom att lämna mig ifred men jag visste att om jag gjorde det skulle jag få otroligt stora konsekvenser. 

Justin, hur går det med triangeldramat? 

Titta hit, Bieber! 

Är det sant att du var otrogen mot Selena med Nicole? 

Frågorna virvlade runt mig men jag hade blicken på flygplanstrappan, jag skulle ta mig dit, även om det skulle ta tid. Det var säkert 50 fotografer som pressade sig runt mig, med mina livvakter vid min sida kunde jag få en smal springa att ta mig igenom den stora landningsbanan. 

"Justin, skynda dig!" ropade mamma där hon stod vid flygplansdörren, jag hoppade lätt upp för trappstegen och in i flygplanet, jag sjönk ner i en av de beiga stolarna som mjukt formade sig efter min passform.  Med två fingrar lirkade jag upp min telefon som låg i byxfickorna, jag tryckte in hörlurarna i öronen och tryckte på en låt på min Spotifylista, därefter lutade jag huvudet mot den svala flygplansrutan och suckade. 

Nu kommer jag ännu längre bort från Nikki 

Flygresan tog tid, säkert 12 timmar. När vi äntligen kom fram sprang jag in på det stora lyxoga hotellet, gick in i hissen och tryckte på knappen. Ett enkelt pling hördes och vi trevade oss ut. 

"Det är längst ner i korridoren till höger" sa mamma och pekade ner längs korridoren, det var nån sorts heltcäkningsmatta i röd färg som täckte golvet, väggarna var vita och några eleganta tavlor och lampor satt uppskruvade på väggarna. Jag spatserade bort mot min dörr och gick in. Tystnaden var total, det luftiga och stora rummet avgav en känsla av trygghet. Mina vakter kom in och satte ner mina väskor och sedan gick de ut. 

Jag tittade ut över vardagsrummet, ett vitt piano stod vid de rektangulära fönstrena och jag kunde inte motstå att sätta mig och plinka lite. 

"Låter bra" Scooter stod i dörröppningen och log. 

Jag hade inte märkt honom så jag slutade tvärt och svarade. 

"Haha, tack.." jag ställde mig upp och gick mot kylskåpet för att plocka ut en flaska nerkylt vatten. 

"Du borde få lite sömn, du har två konserter i morgon" sa han innan han gick ut och stängde dörren bakom sig. 

Jag suckade och la mig ner i den stora dubbelsängen, jag blundade hårt och försökte att sova men det gick inte. Minnet av Nicole var suddigt, det känns som att det var så länge sen jag såg henne. 

Jag måste prata med henne. 

Till Nikki: Hej shawty, skype? <3 

jag la ner mobilen och väntade otåligt på ett svar, några minuter senare vibrerade mobilen till och jag läste smset. 

Från Nikki: Hej babe :) visst<3 

Mitt hjärta gjorde ett glädjeskutt och jag loggade ivrigt in på Skype på min Apple dator som jag precis hade plockat upp. 

Den välbekanta signalen från Skype började spelas och snart hörde jag Nikkis underbara röst på andra sidan. 

"Hej, shawty" sa jag och satte mig upp, jag rätade till luvan på min gråa hoodie.

Jag klickade på min video och hon följdemitt exempel. Hon var så vacker, hennes hår var uppsatt i någon slags fläta och ögonen lyste av sprallighet, hon var klädd i en oversized röd tshirt och ett täcke låg placerat över hennes ben och upp på hennes mage. 

"Hej där, vad gör du?" svarade hon och log stort. Hennes vita tänder gnistrade till och jag kunde inte låta bli att le. 

"Saknar dig, vad är klockan hos dig?" frågade jag och tittade på klockan på datorn, den visade att den var halv sju på kvällen. 

"halv ett, på dagen" svarade hon och jag kunde inte låta bli att skratta lite. 

"Vad är det som är så himla kul, Mr.Bieber?" frågade hon och höjde lite på ena ögonbrynet. 

"Klockan är halv ett på dagen och du ligger fortfarande i sängen? Du måste verkligen sakna mig" svarade jag och slickade mig om läpparna. 

"Ha-ha, till mitt försvar så blev det faktiskt sent igår" svarade hon och log, hennes skrattgropar formades efter leendet. 

"Just det, fick du min present?" frågade jag och kom på att hon hade fyllt 18 år igår. 

"Jaa, tack så jätte mycket Juju!" nästan halvskrek hon och jag sprack upp i ett stort leende. 

Inte för att skryta, men jag var faktiskt bra på att ge bort presenter

"Tänkte väl att du skulle gilla att få åka på en kryssning, bara du, jag och Chris" svarade jag och log ett snett leende. 

Vi fortsatte prata i några  timmar tills klockan slog tolv och jag var tvungen att lägga på då jag skulle gå upp hyffsat tidigt morgonen därpå. 

Jag vaknade av mig självt, klockan var inte ens elva. Jag gick ut i korridoren och knackade på dörren mittemot min, en morgon trött Pattie stod där med en ljusrosa morgonrock inlindad runt sig och en vit kaffekopp i handen. 

"Godmorgon" sa jag och gav henne en lätt kram. 

"Värst vad du var morgonpigg idag då" svarade hon och kramade tillbaks, därefter flyttade hon sig lite så jag kunde komma in. 

"Vad ska vi göra idag?" frågade jag och kände att jag ville utforska det nya landet lite. 

"Ledsen, gubben. Men du måste på genrepet ganska snart, du vet att du har två konserter idag" svarade hon och jag insåg att klockan ändå var ganska mycket om jag skulle genrepa också. 

Jag suckade lite men var ändå glad för att jag skulle få göra några tusentals fans lyckliga, jag fiskade upp mobilen och gick in på Twitter. 

"Första konserten i Danmark, let's go!  Much love" twittrade jag och inom några sekunder flög det in retweets och favoriseringar från människor. Jag brydde mig inte om kommentarerna, de flesta bestod mest av 'fuck me Justin' och 'Gay', vilket jag inte var på humör för att läsa.


Kommentarer
Postat av: biebersfru

skitbra meeeeer

Svar: ja det kommer! :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-12 @ 11:46:38 / URL: http://justinnovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback