One Time Chapter 42!

"Förlåt Selena" viskade jag.

 

"Snälla Justin vad hände med att du älskade mig" hon grät så mycket att jag knappt kunde höra vad hon sa och en tår föll ner över min kind.

 

"Jag älskar dig Selena, bara inte på samma sätt" 

 

"Men..men jag älskar dig Justin..." snyftade hon. 

 

"Förlåt..." 

 

Och så la hon på. Jag mådde både bra och dåligt just nu. Bra för att nu är varken jag eller Nikki i ett förhållande så nu kan vi vara tillsammans. Även om vi inte kommer hoppa in i ett förhållande på direkten. Sen mådde jag dåligt för att ha sårat Selena på det sättet som jag precis gjorde, och på telefon också. Kan man bli mer skitstövel än så? Jag suckade högt och la mig ner i sängen. även om jag hade sovit hela flygresan var jag trött och somnade med kläderna på.

 


 

Nikkis perspektiv:

 


*Buzz buzz*


Jag öppnade ögonen och grymtade till lite, min säng var så mysig och varm att jag knappt ville sträcka ut armen för att ta min mobil. Men det gjorde jag och ångrade mig inte en sekund när jag såg smset.

 

Från Justin: Godmorgon beautiful, jag ska gå och lägga mig nu men jag vet att du kommer läsa det här när du vaknar. Så godmorgon shawty. Förlåt att jag inte kan komma på din födelsedag imorgon men Chris har med sig min present och vi kan ju skypa ikväll om du vill och kan. Men nu måste jag få lite sömn nu du vet jag behöver fylla på med SWAG ;)

 

Såhär har det varit hela veckan, jag har vaknat upp av ett gulligt sms från Justin vilket gjorde min dag. Alice vet såklart om mig och Justin eller att vi tycker om varandra för vi har inte gjort något officiellt än så jag vet inte om vi är pojkvän flickvän än. Men ärligt talat tror jag inte att jag vill hoppa in i ett förhållande nu på direkten så det är bra om vi tar det lite lugnt. Men som sagt Alice vet om mig och Justin och hennes reaktion var bara att flina och ge mig en blick som tydde på att hon hade vetat hela tiden. Selena och Justin har inte heller officiellt gjort slut så det är ett problem. Fast Justin har lovat att berätta det för alla i hans nästa intervju. Det fick fjärilarna i min mage att flyga runt när han sa det till mig, han gör allt det här för min skull och jag kände hur en värme spreds när jag tänkte på Justin. 

 

Jack har också hållit sig undan eller han har bara pratat med mig två gånger på hela veckan så jag är ganska lugn. Veckan har mest bestått utav att jag har varit med Alice, Lola eller Alec. Jag har träffat Alecs son, han var världens gulligaste och skulle hela tiden leka med mitt hår. Justin har smsat och skypat med mig så mycket som han kan och jag har pratat med Chris varje dag. Han vet också om mig och Justin och sa att han hade fattat att vi hade något på gång. 

 

Jag stängde av hjärnan och kom tillbaka till verkligheten, luften i mitt rum var varm och instängt, min rygg var lite halvt svettig och jag bestämde mig för att gå ut till duschen. Jag vred om kranen och vattnet strömmade mot kakelgolvet. Jag drog den stora röda tshirten över huvudet och slängde den på toalettstolen, de vita spetstrosorna drog jag av mig innan jag hoppade in i duschen. Jag schampoonerade in ett äppeldoftande schampoo i hårbotten, därefter tog jag det tillhörande balsamet innan jag steg ut ur duschen. Imman på spegeln gjorde att jag inte kunde se mig själv, med kanten av handduken drog jag bort så jag kunde se mitt utvilade ansikte. Jag torkade mig och klädde på mig ett par mjukisshorts och en slapp tshirt innan jag gick ut i mitt rum för att öppna fönstrena. En svalkande bris virvlade in och en doft av sommar träffade min näsa.

Jag bestämde mig för att ligga och slappa i sängen mestadels av dagen då jag var för lat för att gå ut och träffa någon. Mitt ansiktsuttryck omvanlades till förvåning då jag såg en sprallig Chris komma inspringandes genom min sovrumsdörr med ett stort leende på läpparna, han öppnade armarna som i en kram och sträckte ut tungan lite, de leopardfärgade glasögonen tog han av sig. 

 

"Hej lil lady" sa han och blinkade med högra ögat, innan han kastade sig ner bredvid mig i sängen och kramade om mig, jag sa mitt hej tillbaks och vi fortsatte att titta på min tv. När mina ögon började göra ont efter att ha spenderat så många timmar med att titta på serier så bestämde jag och Chris oss för att gå ut och äta. Vi satte oss i min bil och körde iväg. Restaurangen var  liten och var placerad precis vid stranden.
Vi satte oss på virkade trästolar och bordet var ett runt i glas, en servitör kom in och ställde sig bredvid vårt bord med ett litet block i handen och en svart kulspetspenna i den andra.
Hans korpsvarta hår var halvlångt och uppsatt i en liten hästsvans och de stora gröna ögonen utstrålade utmattning. 

 

"Hej jag är Trevor och jag kommer vara eran servitör för kvällen. Vad vill ni ha att dricka?" frågade den långa killen och log ett påklistrat leende.

 

"Jag tar en öl" sa Chris och Trevor skrev ner det på sitt lilla block.

 

"En cola" sa jag, Trevor nickade och avfyrade ett leende innan han gick iväg.

 

"Så hur går det med Justin?" frågade Chris och vickade på ögonbrynen.

 

"Umh jo det går väl...jag vet inte riktigt, varken han eller jag är redo för ett förhållande just nu så jag vet inte" sa jag, blodet rusade till mina kinder medan jag berättade för Chris om hur jag ville va med Justin men inte ville pressa honom men om det inte händer något kanske hans känslor försvinner. Chris försäkrade mig om att Justin inte kommer tröttna på mig och visade dom senaste smsen som Justin hade skickat till Chris. Alla handlade om mig förutom ett och jag log över hur gullig Justin var. Han hade frågat Chris om vad vi gjorde och hur jag mådde, sen något om min present men Chris hade tagit tillbaka mobilen innan jag hann läsa. 

 

Trevor kom tillbaka med en öl och en cola, han placerade dom på bordet och tog upp sitt lilla block igen.

 

"Har ni bestämt er?" frågade han och lekte lite med kulspetspennan.

 

"Baby ribs och bakpotats med vitlökssås" sa Chris och jag beställde krabba med pommes. Trevor antecknade det vi sa och gick vidare in mot köket och jag fortsatte prata med Chris. 

 

Efter maten så gick vi på stranden, sanden hade hunnit bli kall och jag huttrade till. Chris la en arm om mig och genast blev jag lite varmare. Jag stannade och satte mig ner, Chris satte sig bredvid mig la sin arm om mina axlar igen. Mitt huvud lutade jag mot hans bröstkorg och hans hjärtslag lugnade mig. 

 

"Chris, tror du att jag och Justin kommer bli tillsammans?" frågade jag försiktigt och han tittade förvirrat ner på mig.

 

"Ja varför tror du inte det?" jag tog ett djupt andetag innan jag svarade och även om det bara var för Chris som jag berättade det här för så var det lite svårt.

 

"Justin kanske inte vill, jag kommer få massor med hat och han kanske vill ha tillbaka Selena" sa jag tyst och Chris tog min haka så jag skulle titta upp på honom. 

 

"Justin vill, tro mig han pratar inte om något annat och det där med hatet det är bara att ignorera. Sen med Selena...ifrån första gången han träffade dig har hans känslor sakta men säkert försvunnit för henne" hans arm drog mig närmare honom och jag log.

 

"Justin tycker om dig ge honom bara lite tid" jag nickade och vi satt tysta efter det och tittade på vattnet.  Den mjuka sanden silade genom mina fingrar och jag drog en hårslinga bakom mitt öra innan jag tittade ut mot det guppande havet igen, månen lyste starkt upp den mörka lite molniga himlen.

 

Efter ett tag tog Chris bort sin arm och rotade runt i sin ficka, jag kollade nyfiket på honom och han tittade lite på mig med en blick som sa typ 'får jag'. Jag tittade ner på hans hand, den ena höll en tändare och den andra höll en cigarett och jag nickade. Jag är inte hans mamma det är klart att han får röka om han vill. Han tände den och drog ett bloss. Jag lutade mitt huvud mot hans axel igen och Chris försökte så gott han kunde att inte blåsa ut röken rakt i mitt ansikte. Jag fnissade lite när Chris gjorde rökringar och han log. 

 

När vi väl hade kommit hem så bestämde vi för ett maraton med halo. Chris var kass och jag skrattade hela tiden. Martin kom ner och  började spela med oss och klockan var runt fyra när jag kände att det var tid att gå och lägga sig. Vi gick upp och Chris gick in i 'hans' rum. Jag gick in till mitt rum och bytte om till pyjamas. Jag gjorde den vanliga rutinen, ta bort sminket, borsta tänderna, håret och kissa. 

 

Martins rum var släckt och jag tassade bort till Chris rum så att jag inte skulle väcka mamma och pappa. Utan att knacka gick jag in och Chris stod i ett par vita kalsonger, endast ett par kalsonger. Jag brukar inte skämmas när jag ser en kille nästan naken men dom är direkt mina vänner jag brukar se dom så för att...ja ligga med dom. Jag försökte ignorera att Chris stod halvnaken i rummet och gick fram till honom för att ge honom en godnatt kram. Jag har ju inga känslor för honom så det är ju helt okej. 

 

"Godnatt Chris" sa jag och släppte honom ur kramen. 

 

"Godnatt Lil lady" sa han och jag gick tillbaka till min säng. 

 

Skit jag glömde bort att skypa med Justin men imorgon är jag 18....

 

 

 


Heeeeej nu är det både fia & cornelia som skriver så jaaaa men hoppas att ni gillar det! ;)

xoxo

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: biebersfru

sitbra meeeeeeeeeer

Svar: Tack! :) Ja det kommer!
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-09 @ 18:59:57 / URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Anonym

Bäst!

Svar: Tack! :)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-09 @ 23:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback