One Time Chapter 39!

 

"Skulle vi se på filmen eller?" frågade han och tog tag i den röda popcornskålen innan han sprang ner till soffan. 


Jag sprang efter och satte mig bredvid honom. 

-

Mina tårar rann ner för kinderna och jag försökte vara så tyst som möjligt, gud vilken sorglig film. Inte för att Justin skulle märkt något, jag menar, jag vände mig om och såg hur han hade somnat med huvudet bakåtlutat mot soffkanten. 

Med två fingrar petade jag honom försiktigt i bröstet och han skakade till på huvudet och tittade på mig, han log ett oskyldigt leende innan han en än gång lutade sig mot mig och jag visste vad som skulle hända, men jag stoppade det inte, jag ville att det skulle hända. 

En än gång mötte våra läppar och fjärilarna i magen höll på att sprängas, han drog mig in i hans famn och kysste mig. 

"Du är vacker, shawty" sa han och pussade mig på nästippen.


 

 

Jacks Perspektiv: 

 

Jag vaknade upp i ett vimmel av toalettpapper som hängde i taket, huvudet bankade som om jag hade fått en stol i huvudet. 

 

Fick jag en stol i huvudet igår? 

 

"Ey, vakna" En kille med slitna jeans och ett vitt linne stod över soffan där jag låg och puttade oförsiktigt på mig. 

 

"Lägg av" fräste jag och satte mig upp, jag drog på mig min tröja som låg lite längre bort på vardagsrumsgolvet och försökte hitta ytterdörren. 

 

Vart fan var jag? 

 

 

Jag stapplade ut på gatan och försökte lokalisera mig, men förgäves. 

 

"Hej Caspar, kan du hämta mig?" frågade jag och började gå till höger vid en korsning, han svarade lite sluddrigt men sa att han skulle sätta sig i bilen och hämta upp mig. 

 

Tillslut kunde jag se hans svarta saab köra ute på gatan och jag sprang så fort jag kunde för att han skulle se mig, han saktade in och jag hoppade in. 

 

"Tack,bro" sa jag och kände hur huvudvärken kom tillbaka. Jag lutade mitt tunga huvud mot bilrutan och somnade. 

 

"Vakna" Caspar puttade på min axel och jag vaknade upp med ett ryck, vi var inte hemma, vi var... hos Nikki. Jag tittade på honom med en frågande blick och han öppnade munnen för att svara. 

 

"Gå in och prata med henne, det hände ganska galna grejer igår.." sa han och kliade sig i nacken. 

 

"Som vadå?" frågade jag nyfiket. 

 

"Du höll på med två tjejer, tungan nere i halsen och händerna överallt... Du borde inte göra så mot Nikki.." Han tittade mig rätt in i ögonen och jag blev arg. Sen blev jag bara ledsen, han har rätt. 

 

"Tack för skjutsen" svarade jg och öppnade bildörren, han körde iväg och jag struntade i att knacka. 

 

Försiktigt smög jag in och gick mot Nikkis rum, ingen där, jag gick ner i vardagsrummet för att se om hon hade somnat i soffan. 

Jag ryggade tillbaka, hon var inte ensam. Justin låg bredvid henne och sov djupt. 

 

Jag tog tag i Nikkis handled och drog upp henne från soffan, hon ryckte till och tittade nervöst på mig. 

 

"Vad fan... Jack?!" sa hon när hon vaknade till helt. Hon kramade om mig men jag bara stod där, med avundsjukan kokandes upp till öronen. 

 

"Har du legat med honom?" frågade jag och försökte lugna mig.

 

"Nej! Varför frågar du ens det?" hon tittade undrande på mig men jag stod kallt och tittade på henne. 

 

"Förlåt Nikki. Jag har  varit en idiot,  men du älskar mig fortfarande va?" frågade jag och var nästan säker på svaret, jag menar, titta bara på mig. 

 

Hon tvekade, hennes blick vacklade runt i rummet och jag frågade igen.

 

"Nicole, du älskar mig. Eller?" jag tog tag om hennes axlar och hon tittade mig i ögonen, de havsblåa ögonen var fyllda med vatten. 

 

Jag frös till. 

 

"Jag.. jag vet inte längre Jack.." snyftade hon och en tår rullade ner från hennes öga. 

 

Jag kände ilskan inombords, hur kunde hon vara så fräck, jävla bitch. Min högra hand flög iväg och det hördes ett smack när den träffade hennes kind, det röda märket från min hand syntes och jag ångrade mig inte en sekund. 

 

"Jack..." snyftade hon, med handen hållandes på märket, tårarna gled ner längs kinden. 

 

"Jag har varit otrogen mer än en gång, bitch" sa jag kyligt innan jag gick ut, med en smäll stängde jag ytterdörren. 

 

Tårarna brann innanför ögonlocket och snart rann tårarna ner på mig också, fan Jack, du har förstört ditt första riktiga förhållande med en toppen tjej. Idiot! NEJ, jag kommer inte ge upp! Jag kommer vara med Nikki dygnet runt och ge henne all min uppmärksamhet. Hon kommer lära sig att älska mig och vi kommer vara tillsammans för evigt!

 

Bara det faktum att Justin är med henne nu och inte jag fick mitt blod att koka. Han kommer försöka stjäla henne ifrån mig! Men han kommer inte lyckas, jag och Nikki kommer vara tillsammans för evigt. Tills vi båda dör och efter döden. Jag och Nicole, vi är menade för varandra och hon kommer inse det, jag måste bara visa henne...visa henne att jag är mycket bättre för henne än någon annan...

 

Justins perspektiv:

 

 

"Justin...vakna" viskade en len röst i mitt öra. Jag vaknade till men öppnade inte ögonen. 

 

"Justin" ett fnissande hördes men jag öppnade fortfarande inte ögonen. "Justin vakna annars får du en överraskning..." där var det där skrattet igen, det var som musik för mina öron.

 

"Jag tycker om överraskningar så....jag tänker inte gå upp" sa jag tillbaka och log men jag öppnade inte ögonen.

 

"Okej du bad om det" jag for upp ur soffan när jag kände ett flertal isbitar glida runt på min mage innanför min tröja. Nikki stod och skrattade så att hon fick hålla sig om magen. Jag hoppade på henne och drog ner henne i soffan, isbitarna som nyss låg i min tröja var nu istället på Nikki och hon skrek till av kylan.

 

"Förihelvete Justin gå av det är ju skitkallt!" skrattade hon fram. Jag släppte taget lite men ångrade mig när hon hoppade upp och tryckte ner mig så jag låg ner och hon med benet på vardera sida av min midja. Jag vet inte varför jag inte flyttade på henne, jag menar jag är ju lätt starkare än henne så varför puttade jag inte bort henne? Kanske för att jag gillade känslan av att ha henne över mig... 

 

Jag slog mentalt till mig själv för att ens ha tänkt något sådant om Nikki. Men min hjärna var inte den enda kroppsdelen som tyckte om sättet Nikki satt just nu och fort innan hon skulle känna av något tog jag tag i Nikkis midja och lyfte bort henne. Nikki såg först lite förvirrad ut men sen blev hennes kinder smått röda när hon insåg hur hon hade suttit över mig. Jag skrattade lite nervöst och fixade till med mina jeans så att mitt 'problem' inte skulle synas. 

 

"Emh...ska vi hitta på något?" frågade jag och Nikki skakade på huvudet som om hon försökte tänka klart.

 

Undrar om hon tänker på mig? Undrar om hon tänker på mig lika mycket som jag tänker på henne....

 

 

"Jo, vi kan..." hon sken upp som en sol och en busig blick landade på mig. "Kan du surfa?" va? Surfa? Jag har inte surfat på typ två år. Men för Nikki gör jag vad som helst.

 

"Det var ett tag sen men visst vi kan surfa" sa jag glatt och hon började hoppa på stället.

 

"Okej för asså jag har en vän som är surfare och han är typ surflärare för yngre så han kan ju lära oss för jag har aldrig i hela mitt liv surfat och jag ska bo i Florida eller hur?" 

 

"Bara för att du bor i Florida Nikki så behöver du inte vara surfare" sa jag och log över hur glad hon såg ut just nu. Hennes smilgropar syntes tydligt och ögonen gnistrade.

 

"Och sen om han har tid vill jag presentera dig till en väldigt viktig person" hennes leende blev ännu större även om jag trodde att det var omöjligt. Men vem var den här kille? Inte för att jag blev svartsjuk, jag ska inte ens bli svartsjuk hon är ju inte min flickvän eller något... 

 

-

 

"Hej Caspar" sa Nikki och kramade om en lång blond kille. Han tittade lite oroligt på henne och viskade något som jag inte kunde höra men leendet på Nikkis läppar försvann lite och hon såg genast lite ledsen ut. Jag drog ihop ögonbrynen och skulle precis fråga vad Caspar sa när jag såg Alice och en annan tjej springa mot oss.

 

"Nikki du sa inte att Justin skulle komma till stranden idag!" skrek den andra tjejen. Nikki tittade ursäktande på mig och jag gav henne en blick som sa att det var okej.

 

"Hej Alice" sa jag och drog in henne i en kram. Hon gav ifrån sig ett litet glädje tjut och kramade mig tillbaka.

 

"Du minns vad jag heter" hon log med hela ansiktet och jag skrattade lite.

 

"Japp en vän av Nikki är en utav mina vänner" sa jag och blinkade.

 

"Minns du mig?" frågade den andra tjejen och hon såg på mig i förhoppning men det ringde ingen klocka. Herregud om jag har träffat henne och inte minns vem det är så finns det bara ett ord för det...pinsamt....

 

"Emh...det gör jag säkert men...umh....inte just nu..." jag kliade mig lite i nacken och jag kunde känna tjejens blick bränna hål i mitt skin.

 

"Jag är Lola, jag blev one less lonely girl" mitt minne var helt blankt och jag visste att jag fick ljuga mig ur det här.

 

"Jaha juste Lola dig minns jag" ljög jag och drog in henne i en kram. Hon höll hårt om mig och jag blev lite förvånad över hur stark hon var. 

 

"Släpp innan du dödar honom Lola, vi ska faktiskt surfa nu" fnissade Nikki fram. Lola tittade lite tjurigt på Nikki men släppte mig och Alice gapskrattade. Caspar kysste Alice hejdå och vi gick till surfingbrädorna. Det här kommer bli en bra dag....

 

-

 

"Värsta. Dagen. Någonsin!" sa Nikki och skrattade. Hon hade ramlat av hela tiden och jag kunde inte sluta skratta åt henne. Okej det hade inte gått så bra för mig heller men bättre än vad det gick för Nikki.

 

"Kom igen det var kul" sa Caspar och puttade henne skojfullt med sin egna axel mot hennes. Hon tittade surt på honom men kunde inte hålla sig länge innan hon började asgarva igen. Hon sprang upp till Lola och Alice, dom hälsade på henne och hon plockade upp sin mobil. Hon tog mobilen mot örat och väntade på att vem det nu än var på andra sidan mobilen skulle svara.

 

"Hej Alec, kan du komma till stranden?" jag var tillräckligt nära för att höra killen på andra sidan svara att han skulle vara här om fem minuter. Jag började dra av mig våtdräkten och satte mig sedan ner bredvid Caspar. Vi snackade lite och Caspar sa att vi kunde ringa lite folk så kunde vi fixa en strandfest om sådär två timmar. Vi gick alla med på det och alla förutom jag plockade upp sina mobiler och började ringa folk. 

 

"Okej det borde räcka plus att alla kommer sprida vidare till andra så det kommer bli fullt med folk här" sa Alice och la sin mobil i den stora strandväskan. 

 

"Hej Nic!" hörde jag en mansröst ropa och Nikki flög upp från handduken hon satt på. 

 

"Alec!" skrek hon och hoppade upp i killens famn, han höll om henne och skrattade lite.

 

"Okej jag vet att du har saknat mig, jag är ju fantastisk men så här mycket?" han skrattade tills han ögon landade på mig.

 

"Seriöst Nic, först ser jag dig med Lil twist och nu med Justin Bieber vad hände med tjejen som bara hänger på fester?" hon suckade lite innan hon fnissade igen.

 

"Varför ser alla mig som tjejen som bara går på fester?" 

 

"För att vi alla älskar dig och vill ha dig på våra fester och du är för snäll för att säga nej så då ser vi dig som Nic tjejen som vi alla älskar och tjejen som är på alla fester för hon är cooooool" sa han och skrattade igen. Hon slog till honom på armen innan hon tog hans hand och drog ner honom så han satt mellan mig och henne.

 

"Så Alec Justin, Justin Alec" hon presenterade oss för varandra och vi gjorde en brofist. Nikki la sitt huvud på Alecs knä och jag kände mig lite sårad över att Nikki hade valt Alec över mig men skakade fort av mig det då det antagligen fanns paparazzis här någonstans som skulle göra en stor grej av det. Han började leka med hennes hår och hon stängde ögonen. Han drog en tatuerad hand över hennes vågiga hår. Jag satt och stirrade på dom i säkert fem minuter innan Lolas röst hördes till höger om mig.

 

"Justin, kan inte du sjunga för oss?" Caspar och Alice slutade prata och Nikkis havsblåa ögon tittade på mig.

 

"Emh..Visst men finns det en gitarr eller här eller ska jag bara sjunga acapella?" frågade jag och log.

 

"Vänta här, det finns en inne i lagret" Caspar reste på sig och gick till lagret där dom hade all utrustning till att surfa. En stund senare kom han tillbaka med en brun gitarr. Han gav den till mig och jag började klinka lite på strängarna för att kolla om den var stämd vilket den var.

 

"Så vad vill ni höra?" 

 

"Boyfriend!" skrek Lola och jag satte fingrarna på rätt strängar och så började jag sjunga. Jag sjöng till Nikki och jag bad till gud att det inte var för tydligt att jag har börjat falla för henne.

 

 

If I was your boyfriend, I’d never let you go

I can take you places you ain't never been before

Baby, take a chance or you’ll never ever know

I got money in my hands that I’d really like to blow

Swag, swag, swag, on you

Chillin' by the fire while we eatin’ fondue

I don't know about me but I know about you

So say hello to falsetto in three, two, swag

 

I’d like to be everything you want

Hey girl, let me talk to you

If I was your boyfriend, never let you go

Keep you on my arm girl, you’d never be alone

I can be a gentleman, anything you want

If I was your boyfriend, I’d never let you go.

 

Tell me what you like yeah tell me what you don’t

I could be your Buzz Lightyear, fly across the globe

I don’t ever wanna fight yeah, you already know

Imma make you shine bright like you’re laying in the snow yeah.

Girlfriend, girlfriend, you could be my girlfriend

You could be my girlfriend until the w-w-world ends

Make you dance do a spin and a twirl and

Voice goin crazy on this hook like a whirlwind

Swaggie

 

I’d like to be everything you want

Hey girl, let me talk to you

 

If I was your boyfriend, never let you go

Keep you on my arm girl, you’d never be alone

I can be a gentleman, anything you want

If I was your boyfriend, I’d never let you go.

 

So give me a chance, ‘cause you’re all I need girl

Spend a week with your boy I’ll be calling you my girlfriend

If I was your If I was your man, I’d never leave you girl

I just wanna

 

If I was your boyfriend, never let you go

Keep you on my arm girl, you’d never be alone.

I can be a gentleman, anything you want

If I was your boyfriend, I’d never let you go.

 

Na na na, na na na, na na na

Yeah

Na na na, na na na, na na na ey

If I was your boyfriend

Na na na, na na na, na na na ey

Na na na, na na na, na na na ey

If I was your boyfriend

I’d never let you go.

Ahh baby...

 

 

Jag avslutade låten med att titta på Nikki och hennes blick höll så många känslor förvirring, glädje, sorg, lycka och förvånande höll dom kärlek. Kärlek för mig? Kan det vara så att hon tycker om mig tillbaka. Jag menar det där med kyssen, då trodde jag också att jag såg kärlek men jag kanske bara inbillar mig. 

 

"Åh Justin det där var magiskt!" skrek Lola och jag kunde se tårar i hennes ögon. Jag log och tackade henne. Jag tittade mig omkring och upptäckte ett antal med tonåringar stå omkring oss med stora ögon. 

 

Antar att festen har startat.

 

 


Hej långt kapitel eller hur? 

Nä men vet ni hur mycket tid jag har spenderat på att skriva det här?! men jag blev nöjd iallafall. hoppas ni blev det. 

så kommentera!!! 

 

xoxo cornelia & fia

 

 

 


Kommentarer
Postat av: tiara

Så gullig när kommer justin och nikki bli tillsammans?

Svar: fortsätt läsa ;)
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-06 @ 17:47:19
Postat av: biebersfru

skitbra meeeeeer

Svar: tack!
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-06 @ 18:50:40 / URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Anonym

Meeeeer

Svar: Ja, det kommer! :D
xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-06 @ 19:33:46
Postat av: Selena

Har bara lust att slå till Jack...

Svar: you go girl hah ;) xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-06 @ 22:24:32
Postat av: Amanda

Sjukt bra!
HAHA FAST det där med Jack, man vill typ bara att de ska gå över så att han inte förstör för nikki och justin, haha! :$

Svar: Ja du får väl vänta och se vad som händer ;) xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-06 @ 23:30:38 / URL: http://nattstad.se/turkozapantern

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback