One Time Chapter 71!

Jag satte mig i en trasig soffa och vände mig mot tjejen som började prata med mig. 

"Vad vill du ha?" frågade hon. 

"Något som får mig att inte se allt hemskt i världen" svarade jag och hon nickade. 

"Acid blir det då, det blir 250 dollar om du ska ha alla tre paket." svarade den ohygiensika kvinnan lugnt, hennes pupiller var stora som tefat. 

Jag mumlade ett 'okej' innan jag räckte fram pengarna och tog emot knarket. Jag la en tablett på tungan och kände hur jag flöt bort från verkligheten, vilket var helt fantastiskt. 



 


Justins Perspektiv:


Jag kände en pirrande känsla i magen som var.. lugnande och sprallig på samma gång, en kille som hade suttit bredvid mig vände sig mot mig. Hans ansikte blev rundare och rundare för varje ord han sa, hans ögon blev stora som runda tennisbollar, jag blundade hårt då jag inte visste vad som hände med mig. 

"Justin, ey" sa killen och jag tittade upp. 

Han såg ut som en.. en enhörning? Nej det kan inte stämma, men.. men.. men jo? Han var ljuslila med ett stort hjärta på tinningen. 

Vad i helvete Justin? Vad gör du? Nej ta inte på det! 

"Vad gör du?" frågade killen eller enhörningen? Ja vad det nu var, hans röst hade blivit pipig och lät som när man andas in helium. 

Jag drog tillbaks handen och fnissade. 

Jag sa ju det. Du skulle inte tagit på det. Men, det är ju en enhörning! Nej det är det inte. Jo!


Jag släppte ifrån mig tankarna och klättrade upp på enhörningens rygg, taket sprängdes och vi flög ut ut över den mörka himlen, jag fnissade hysteriskt till något flög ut ur min mun, jag trodde att det var spya men det var det inte.. det var en.. REGNBÅGE! alla färger strömmade ut ur min mun och samlades över hela DJ bordet, den glada dvärgen med de färglada kläderna dansade och plötsligt kände jag hur nånting hårt träffade mig, jag insåg att det var ett träd som ville dansa men jag nekade och fnissade. 

"Ut!" skrek dvärgen som tidigare hade dansat och puttade ut mig. Plötsligt försvann alla magiska saker och jag kom ut på en hård iskall och mörk bakgård. Jag kände rädslan inom mig, skuggor flöt på tegelväggarna, jag hörde röster. Men förutom det, var det tyst. Och mörkt. 

"Hey, vill du ha skjuts?" frågade en man i en gultaxi bil, fönstret var nedvevat och hans ögonbryn såg elaka ut. f..flinade han åt mig? Hade han en kniv i fickan? 

"Hallå? Du borde inte gå här ensam, det här är inget trevligt område. Bara varnar dig" fortsatte mannen och och höll upp händerna som om han blev arresterad. 

Jag stirrade på honom, han kanske inte var så farlig trotsallt? Eller lurade han mig bara?

"Om det här inte är ett farligt område.... Varför..Varf.." började jag och kände hur hela min kopp skakade, jag samlade mig. "Varför finns det då magiska varelser?" flög ur mig som ordspya, jag log som att jag var världens smartaste människa. 

"Oh herregud" Hörde jag mannen och suckade. Han klev ut ur bilen och tog tag i min arm och praktiskt taget ledde mig till bilen. 

"Va..vad gör du?" fräste jag när han hade stängt baksätesdörren. Jag putade med underläppen och hade armarna i kors över bröstet. 

-

"Grabben, ey. Vi är framme"  sa mannen och ruskade mig. 

"mhhm.." muttrade jag och klev ut, genast kom rädslan tillbaka, rösterna i huvudet som viskade att dom skulle göra hemska saker med mig. Tortera mig. Jag klarar inte det här. 

Jag stapplade in i huset och sjönk ihop i hörnet av badrummet, det var mörkt. Plötsligt kände jag hur nånting rörde mig arm. 

"AHHHHHHHHHHH" skrek jag och slog till det bredvid mig jag tog tag om det lilla, vred om det och stampade på det innan jag ställde mig upp och tände lampan. 

Bra gjort Justin, du har precis dödat en krukväxt..


Mitt rum var svalt, jag satte mig i hörnet  med ryggen mot väggen, knäna uppdragna till hakan och händerna vilandes på dom. Jag vaggade fram och tillbaka och blundade hårt, det gjorde ont.
Sen öppnade jag ögonen, jag ville inte blinka. Ljud lät runt om i huset, det knarrade, lät som fotsteg och en skugga rörde sig på väggen. Vad är det här? Varför jag? 

Utan att jag ens hade märkt det kände jag hur mina händer var blöta, jag grät. Nu när jag hade insett det grät jag ännu mer, jag kunde inte ens hålla mig sittandes. Långsamt gled jag ner åt sidan, i fosterställning. Grät, snyftade och skakade.

Hur länge skulle det här hålla på? 

-

Jag vaknade upp av ljusskenet från fönster som sipprade in, mina ögon sved och när jag ställde mig upp för att titta mig i spegeln vaklade jag nästan bakåt.

 Herregud, Justin


Ögonen var rödsprängda och kinderna var omtåliga och kladdiga efter alla tårar, håret stod åt alla håll. Läpparna var torra, i mungipan var det... torkad spya? Uäk. Med tunga steg gick jag till badrummet för att skölja av mig, tungan kändes dammig och torr, ja plockade upp min vita tandborste och gnuggade noga över mina tänder och extra mycket över tungan. 

När jag var klar med min lilla uppfräschning satte jag mig i sängen och zappade runt lite på TVn. 

"Stanna kvar, efter pausen får vi besök. Det är nämligen så att den blivande mamman Selena Gomez ska gästa oss! BYT INTE KANAL!" skrattade Ellen och en tampong reklam spelade på TVn. 

Jag hade tänkt ta en dusch men ångrade mig då Selena skulle bli intervjuvad, jag tittade några minuter på Smallville som gick på sexan innan jag bytter tillbaks. 

"Hej där! En stor applåd för..... SELENA GOMEZ!" Skrek Ellen Degeneres och dansade lite till musiken som startade. 

Selena var vacker som vanligt, hon hade ingen tajt klänning utan mer en tröja som låg lite mer säckigt, men hon såg bra ut ändå. Hennes hår var rakt och var lätt sminkad, läpparna var rosa. 

"Så, hur är det med dig?" Frågade Ellen när dom hade satts sig i de röda fåtöljerna. 

De fortsatte prata och jag var uttråkad tills en speciell fråga dök upp. 

"Så hur är det mellan dig och din loverboy?" flinade Ellen , Selenas ansikte blev seriöst och det såg ut som att hon funderade på något, men tillslut svarade hon.



Hej omg för den dåliga uppdateringen men Cornelia är i sthlm idag så hon kan inte uppdatera och hallå... det är typ 30 grader ute men jag håller på med 72an nu med så det kommer med idag :) 

 

OMG KOLLA PÅ BILDEN ASSÅ JAG GRÅTER NÄSTAN ASSÅ JUSTIIIIIIIIIIIIN <3 haha aa men aa....förresten om ni är beliebers, gå in på BFAATW, dom jobbar för att få ihop en träff och det är massor länder med och sen ska alla typ filma det så ska dom klippa ihop det till en film och skicka den till Justin när han fyller år, GO BELIEBERS! :) #Belieberfamily. Ja men iallafall, det här blev långt men.. kommentera!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback