One Time Chapter 75!

"John!" ropade jag och de andra människorna i väntrummet stirrade på mig, och det gjorde även John. 

"Justin, jag.. förlåt. Glöm vad jag sa.. Men du kanske kan hälsa på henne nån gång? Jag förstår om du är upptagen.. Jag .. jag ville bara fråga" frågade han och spände nu blicken i data skärmen igen. 

"Nej, nej. Såklart jag hälsar på. Säg tid och dag bara, du kan ju ringa mig" sa jag och skrev ner mitt nummer på en liten lapp som jag hittade på skrivbordet. 
 

 
Nikkis perspektiv:
 

"Alice vad tycker du om den här då?" frågade jag efter den tjugonde klänningen jag visade upp. Alice tittade ut ifrån det lilla omklädningsrummet inne på forever 21. Hennes ögon lyste upp och hon nickade ivrigt. 
 
"Den blir perfekt, jag kan redan se dig i den" sa hon glatt och jag tittade ner på tyget i min hand. Den var guldig med en nästan helt öppen rygg, jag har haft klänningar som visar mer men jag menar, tänk om Jack blir arg för att jag har den. Fast han kommer säkert tycka att jag är vacker... nej inte vacker mer sexig Jack kallar mig mer sexig än vacker det är Justin som kallar mig vacker... 
 
Fan nu tänkte du på honom igen! 
 
Att han ska krypa sig in i mitt huvud vare dag, timme, minut, sekund. Han ligger alltid där på lur. Justin och hans ögon, Justin och hans leende, Justi-
 
Nej sluta! Du är inte med Justin han ska ha ett barn med SELENA så tänk inte på hur perfekt han är du har Jack och han är bra för dig!
 
Jack 
 
Jack 
 
Jack
 

Jag skakade tankarna ut huvudet och provade klänningen, den satt perfekt och jag blev direkt kär i den. Alice öppnade min dörr och ett högt skrik hördes och hon höll sig över hennes rosa läppar. 
 
"Du ser ut som en filstjärna!" utropade hon och två tjejer på tretton tittade nyfiket in när dom gick förbi. Dom stannade upp och viskade något och jag hörde Justin namn nämnas. Men dom två tjejerna gick iväg och jag stängde dörren igen. Alice ropade att hon skulle titta på en tröja medan jag bytte om tillbaka till mina vanliga kläder. Jag tog ett ögonblick för mig själv och bara andades. Jag ses inte längre som Nikki okänd tjej som levde livet ut, festade och hade kul. Nu ses jag som Nicole Stark Justin Biebers patetiska ex som fortfarande hänger med hans bästa vän då jag vill vara känd. Vilket inte är sant då jag träffade Chris innan Justin, men jag önskar att jag aldrig hade träffat Justin för då hade jag inte behövt känna den här smärtan som bara får mig att gråta konstant. 
 
Skit...Jag skulle ju inte tänka på Just- jag menar honom igen! 
 
Utan en enda tanke i huvudet bytte jag snabbt om och gick ut. Alice flammiga hår syntes bakom en hylla med kläder och jag styrde mina fötter dit. Caspar var också där och när jag kom dit kysste han hennes hand och ett tyst 'jag älskar dig' hördes. Jag kunde inte bara stå där och se på då dom hade en intim stund och det kändes fel att se på. Så där var aldrig jag och Jack. Caspar ser på Alice som om hon är hans luft, Jack ser på mig som om jag är en bit kött. Jag vet att han vill ha mig och han kan vara väldigt snäll och han tar hand om mig..för det mesta. Men jag behöver inget djup förhållande där..
 
Okej jag tänker för mycket.
 

Jag gick till kassan och köpte klänningen, den var dyr, för dyr. Jag borde skaffa ett jobb. Kassörskan var bubblig och pratade på medan hon vek ihop klänningen. Alice och Caspar kom precis när jag skulle knappa in koden på mitt kort och gav mig ett ursäktande leende. 
 
"Köper du till ikväll eller?" frågade Caspar och nickade mot den guldiga klänningen på kassabordet. Jag nickade och vände mig om igen för att ta påsen. Caspar viskade något i Alice öra och hon fnissade som en galning. Min mobil plingade till och jag plockade upp den. Ett sms ifrån Mary poppade upp.
 
Hej vill du ses ikväll eller något? x 
 

Jag flyttade mig ur kön som jag började blockade upp och gick bort en bit, Alice köpte sin klänning medan Caspar höll hennes hand. Jag började skriva tillbaka på min Samsung vilket var svårt med en påse, en väska och en kaffe. 
 
Jag ska på fest ikväll men vi kan ju ses nu så kan du hänga med sen? x 
 

Jag fick nästan ett svar på direkten och vi bestämde oss för att träffas inne på taco bell om tjugo. Alice kom upp över till mig med ett leende på läpparna. 
 
"Vem smsar du med? Jaaaaaack?" frågade hon och drog ut Jack onödigt länge, jag himlade lite på ögonen. 
 
"Nej Mary, jag ska träffa henne om tjugo minuter men följ med jag vill att ni ska träffas" sa jag och Alice blängde på skoj mot mig. 
 
"Jag trodde vi shoppade här och så bestämmer du dig för att träffa någon annan!" morrade hon på skoj, jag slog till henne på armen och blinkade.
 
"Babe du är bara med din pojkvän här så jag tänkte att ni kan få lite egen tid så ses vi ikväll, juste Mary följer med" sa jag och Alice nickade och sa ett 'mm' 
 
Vi gick ut för Alice var sugen på en snabb cigg, sådär en kvart senare stod vi tre inne på taco bell och väntade på Mary. Hon var lika vacker som vanligt när hon kom in genom glasdörren.
 
 
 
"Mary!" ropade jag och hon gick över till oss, jag gav henne en kram och dom två andra sa varsitt hej. 
 
"Omg jag älskar dina byxor!" sa jag, dom var som ett hav utav färger och inte alla kunde ha fått dom att funka. 
 
"Tack, ska vi äta?" frågade hon och vi gick upp och beställde. 
 
Vi hittade ett ledigt bort för fyra och jag satte mig i soffdelen, Mary satte sig bredvid mig och Alice och Caspar satte sig på andra sidan. Min tacomix fik min mun att vattnas så jag började direkt äta. 
 
"Så om vi ignorerar min vän som äter som en gris" sa Alice och tittade på mig, jag himlade med ögonen och fortsatte äta, vadå jag var hungrig jag äter hur jag vill.
 
"Berätta lite om dig själv" fortsatte hon. 
 
"Jo jag heter Mary, jag är 23 går i college i musik linje då jag fick ett stipendium...emh jag bor ensam fem minuter härifrån och ja det är väl allt" sa Mary och log.
 
"Stipendium, sjunger du eller?" frågade Caspar intresserat med en arm runt Alice midja och den andra hållandes en tacorulle. 
 
"Nej jag spelar piano" svarade hon och paret nickade. 
 
"Hur träffades du och Nikki då?" frågade Alice glatt med ett snällt leende. 
 
"Jo jag blev medtvingad att klubba och när jag skulle smita iväg ett tag stötte jag på Nikki och hon bjöd med mig att träffa Chris som var i en VIP avdelning sen har vi träffats lite då och då efter det" sa hon och log när hon sa Chris. Tycker hon om Chris lika mycket som han tycker om henne? Jag hoppas verkligen det dom är så söta tillsammans.
 
"Ahh och dom typ dejtar nu" sa jag och Mary satte sin taco i halsen. Jag skratte tyst för mig själv medan hon drack upp sin läsk. Alice tittade med stora ögon på Mary.
 
"Dejtar du Chris som i lil twist?" frågar hon med världens leende på läpparna. Hon tjatar alltid om att Chris borde hitta sig en flickvän och inte bara ligga runt med random tjejer på fester. 
 
"Nja...det skulle jag väl inte säga" mumlade Mary och tittade ner i sitt glas. 
 
"Försök inte, du pratar alltid om honom och så fort jag pratar med Chris nämner han dig" sa jag och blinkade med ögat. 
 
"Men jag är ju tre år äldre än honom och han kommer snart vara jätte upptagen med sitt nya album sen-" 
 
"Det kommer gå bra, åldern är bara en siffra så det är inte viktigt sen hans album...han kommer fixa tid åt dig" sa jag och hon nickade, ett leende spred sig på hennes läppar. 
 
"Okej okej då antar jag att vi typ dejtar då" mumlade hon och tog en tugga utav sin taco.
 
"Tycker du om hans musik asså är du ett fan?" frågade Alice och tog Caspars tacochips.
 
"Jag visste inte ens att han var en artist tills han sa det..." mumlade Mary och tittade ner i sin mat med rosa kinder, en stor kontrast till hennes bleka skinn. 
 
"Jaha, men vad tycker du om för musik då?" frågade Caspar efter han hade kysst Alice på kinden. 
 
"Klassisk" sa Mary och drömde sig bort i musikens värld. Caspar började skratta och jag tittade förundrat på honom. 
 
"Vad?" frågade jag och han skrattade lite till.
 
"Jo vi har bara så olika musiksmak" sa han och log.
 
"Jag tycker ju om dubstep, min underbara flickvän här tycker ju om pop musik, du rock och Mary klassiskt" sa han och skrattade lite igen. 
 
Alice och Caspar gick efter en halvtimme, lämnade mig och Mary att vandra runt i gallerian i någon timme. När vi var klara åkte vi snabbt henne till henne för att hämta kläder och lite smink.
 
Hemma hos mig var bara Martin hemma och såklart satt han i tv rummet med två kompisar, spelade xbox såklart. 
 
"Kom med jag ska bara säga hej till Martin" Mary nickade och tassade efter mig in till rummet där killarna satt och skrek åt varandra. Tre brunetter satt med ryggen mot oss och jag skrattade tyst, dom spelade fifa något jag inte spelat på länge med Martin. 
 
"Hej Martin" sa jag och dom tre pojkarna vände sig om. 
 
"Hej Nikk- wow!" sa han med stora ögon och stirrade på Mary. 
 
"Hand off, hon är Chris tjej så" sa jag varnande och Martin tittade på mig igen.
 
"Okej okej inte visste väl jag men du kunde varnat mig innan du tog hem henne" sa han och nickade mot Mary.
 
"Hon heter Mary och Martin, hon är sju år äldre än dig...det skulle aldrig hända" sa jag på skoj bitchigt och hans vänner gjorde 'uuuuuh' ljud och slog honom på skoj. Jag tog Marys hand och drog med henne upp till mitt rum. 
 
"Förlåt för honom..för mycket hormoner" skyllde jag på och Mary började skratta. 
 
"Fint rum" sa hon och tittade runt i mitt rum. 
 
"Tack, så det är två timmar tills vi ska åka, ska vi göra oss i ordning?" 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: klara

Jag känner på mig att något dåligt kommer hända på festen...
MEN SUPER BRA!! xx

2013-08-16 @ 21:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback