One Time Chapter 1!

 
 Nicole's perspektiv:
 
Jag satt vid datorn och letade efter bussbiljetter medan Alice grävde i min garderob för att hitta något att ha på sig till kvällens fest. Nu undrar ni säkert vem Alice är, hon är min bästa vän och vi lärde känna varandra genom att jag hällde sand i hennes glass på dagis.Alice var och hade alltid varit mitt lilla gingerbarn medans jag själv var blond.

''Alice kom hit och hjälp mig leta efter bussbiljetter, det är du som vill se Justin Bieber och inte jag'' muttrade jag och vände mig återigen mot dataskärmen.
 
Det var så typiskt av henne att vilja boka bussbiljetter bara en vecka innan konserten.
Hon gick ut ur den stora vita garderoben och gick över till mig med några klänningar över axeln.
 
 
''Vad ska du ha på dig ikväll, Nikki?'' Frågade hon och höjde på ena ögonbrynet,hennes typiska Alice leende bredde ut sig över ansiktet.
 
'' Jag hade tänkt den vita klänningen som jag köpte förra veckan'' svarade jag ointresserat och fortsatte att stirra på den upplysta dataskärmen.
 
Vi fortsatte att leta och jag satte på Gimme shelter av The rolling stones.
 
-
 
"Hej då!" skrek jag till min mamma Maria innan jag drog igen ytterdörren.
Alice och jag gick mot Vics hus, hämtade henne och sen gick vi till bussen.

Det var mörkt ute men stjärnorna på himlen och gatylysena gjorde det hela mycket bättre för våra ögon.

Vi gick på den nyasfalterade gatan och småpratade.  
"Har du hört Justin nya låt thatpower Nikki?" frågade Vic samtidigt som hon drog igen sin skinnjacka och huttrade, det var lite kallt ute, även i Florida kan det bli kallt ibland. 
 
"Ja men det är väl klart jag avgudar Justin och marken han går på" sa jag och lät som en galen belieber. " Nej men jag har hört den för någon..." jag kastade en menande blick på Alice. " Ska spela den 24/7! men den är väl okej." sa jag och skrattade.
När vi väl var på bussen satte vi oss längst bak och skrattade och ståjade hela tiden.
Busschauförren samt alla andra passagerare blängde irriterat på oss för att vi var så högljudda hela bussresan.
 
När vi kom fram till gatan där vår kompis Jack hade sin fest så kunde man höra den fartfyllda och höga musiken som dånade från hans vita stenhus. Det stod folk utanför och rökte och inne var det fullpackat med svettiga ungdomar och klockan hade inte ens slagit nio än. Jag drog med mig Vic och Alice in i köket där jag tog en öl och dom tog varsin päroncider. Köket var kaklat i ljusa nyanser och ett stort träbord stod vid Vi stod och snackade lite med några innan jag hörde början på thatpower som spelades i dom stora högtalarna.
 
"Ahhhhh kom vi går och dansar!" skrek Alice och började hoppa på stället. Jag log och skakade på huvudet men Vic följde med henne. Dom lämnade mig själv och jag gick runt i huset för att hitta en toalett men innan jag hann så långt tog någon tag i min arm och jag vände mig om. 
 
"Nicole va?" sa Jack (typ skolans hetaste kille!!!!!!) 
Han var klädd i en ljusblå skjorta och ett par chinos, hans bruna hår var lite snyggt ruffsigt och hans tänder var perfekta.
 
"Ja" sa jag med ett leende på läpparna. 
 
"Jag tror att du är den enda tjejen som inte dansar till Justin just nu." sa han och skrattade lite.
 
"Jo jag är väl inte direkt en belieber." svarade jag och skrattade, jag tog en klunk ur min öl. "Fast om du skulle kunna spela lite riktig musik skulle festen bli mycket bättre" 
 
"Och vad skulle det kunna vara då om man får fråga?'' Han log ett busigt leende och de blåa ögonen glittrade till av finurlighet.
 
' Typ Guns n Roses haha'' Jag skrattade till och tog en till klunk av ölen.
Utan att säga någonting vände sig Jack om och gick iväg över det propfulla dansgolvet.
Sa jag något förolämpande eller?
Tänkte jag för mig själv tills jag hörde Sweet Child Of Mine börja spelas och jag brast ut i gapskratt.
Jag såg Jack flina mot mig från där han stod vid sin laptop.
 
 
____________________________________________________________________________________________
Hej fia och cornelia här!
Så det här är vårat första kapitel och vi hoppas att ni tycker om det Justin kommer in i novellen snart vi lovar.
xoxo  

Kommentarer
Postat av: Amanda

Värkar helt klart grym! :D
Fortsätter nog och läsa denna novell :)

Svar: Tack och gud vad kul:D
Xoxo
Cornelia och Sofia

2013-06-01 @ 23:27:47 / URL: http://nattstad.se/turkozapantern
Postat av: Anonym

Hej jag undrar en Sak vem är Justin i berättelsen är det Alice? För hon påminner om han

Svar: Hej :) Justin är Justin Bieber haha....
Cornelia och Sofia

2013-06-25 @ 18:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback